خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز:

متروی شیراز در 6 خط طراحی شده است

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۶۱۱

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: متروی شیراز در 6 خط طراحی شده که خط یک آن به بهره برداری رسیده، خط دو نیز در مرحله عملیات اجرایی است و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.

به گزارش ایلنا حسن مرادی در آیین آغاز عملیات اجرایی خط 3 مترو ادامه داد: در سال‌های گذشته توسعه شیراز از سمت شمال غرب و غرب بوده و در این راستا شهرک‌ها و شهر جدید صدرا احداث شده و تراکم جمعیت در این منطقه باعث سفرهای بسیاری شده است به عنوان مثال در محور دکتر حسابی روزانه ۲۰۰ هزار خودرو تردد می‌کند. همچنین به زودی آزادراه شیراز ـ اصفهان نیز به بهره برداری می‌رسد و بار ترافیکی این محور افزایش می‌یابد، از این رو خط 3 مترو شیراز در این محور احداث می‌شود.

اعتبار مورد نیاز خط 3: 2 هزار و 350 میلیارد تومان

مرادی احداث خط 3 متروی شیراز را براساس مطالعات جامع حمل و نقل برای پوشش این سفرها دانست و افزود: پیش بینی می‌کنیم فاز نخست این خط به طول ۹ کیلومتر و ۳ ایستگاه به بهره برداری برسد ظرف کمتر از ۵ سال و در صورت تأمین اعتبارات و حمایت دولت این مدت زمان می‌تواند کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز ضمن تشریح جزییات این پروژه گفت: میزان اعتبار پیش بینی شده برای عملیات عمرانی ۱۲۵۰ میلیارد تومان و برای تجهیزات و ناوگان ۱۱۰۰ میلیارد تومان است و مجموعاً 2 هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان میلیارد اعتبار برای احداث خط 3 مترو مورد نیاز است.

مرادی خاطرنشان کرد: احداث فاز اول خط ۳ مترو به طول ۹ کیلومتر و ۳ ایستگاه ظرف پنج سال پیشبینی شده که در صورت تأمین اعتبار کافی در بازه زمانی کمتری به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز