خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد:

دولت برای تأمین اعتبار متروی شیراز در کنار شهرداری قرار دارد/ استان‌های بزرگ به شبکه سراسری ریلی وصل شدند

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۶۰۵

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه دولت برای تأمین اعتبار متروی شیراز در کنار شهرداری و شورای این شهر قرار دارد، اعلام کرد: بدون تردید تا پایان دولت تعهدات خودمان را نسبت به متروی شیراز ادا خواهیم کرد.

به‌گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط ۳ متروی شیراز با بیان اینکه دولت متعهد به کمک به بخش‌های دیگری مانند نهاد شهرداری‌هاست، گفت: دولت ۵۰ درصد از اعتبار مورد نیاز شهرداری‌های سراسر کشور برای احداث مترو را تأمین می‌کند. در این راستا نصف مبالغ مورد نیاز مترو شیراز نیز به عهده دولت است و ما موظف به انجام تعهد خود در طول سال هستیم.

وی با تاکید بر اینکه قطار شهری، حمل و نقل شهری و رفاه شهری طبق قانون اساسی برعهده شهرداری است و شورا هم باید در این راستا مساعدت سیاستی به شهرداری‌ها بدهد، افزود: رسالت ما در سازمان برنامه و بودجه تمرکز بر طرح و پروژه‌هایی است که طبق قانون، دولت باید آنها را به سرانجام برساند.

اتصال ریلی فارس به یزد و تعهد 1200 میلیاردی برای آزادراه شیراز ـ اصفهان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه امروز فارس به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و از رسانه ملی انتظار داریم که این مهم را به تصویر بکشد، گفت: تعهد کرده‌ایم که تا پایان امسال یزد از طریق ریل به فارس و برعکس مرتبط کنیم.

معاون رئیس جمهور همچنین با اشاره به انجام دو سفر طی یکماه اخیر به استان فارس، گفت: سفر فعلی به فارس و شیراز در راستای بررسی میزان پیشرفت پروژه‌ها و تخصیص اعتبار مورد نیاز به آنهاست.

نوبخت به پروژه بزرگ آزاد راه شیراز ـ اصفهان با مزایایی چون ایمنی جان مسافران استان‌های فارس و استان‌های مهمان اشاره و عنوان کرد: ۱۲۰۰ میلیارد تومان امسال به این پروژه مشارکتی اختصاص داده‌ایم که امید است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

اعتبار باند دوم بزرگراه دشت ارژن ـ قائمیه منتظر تأیید استاندار است

وی با بیان اینکه همه تعهدات‌مان را نسبت به این پروژه پیش از انجام این سفر پرداخت کرده‌ایم، به پروژه باند دوم بزرگراه دشت ارژن ـ قائمیه هم اشاره و خاطرنشان کرد: سفر به استان‌های جنوبی مانند بوشهر و خوزستان باید از یک معبر و تنگه‌ای مانند تنگه ابوالحیات انجام می‌شد که در این سفر و پس از بازدید از این پروژه این اختیار را به استاندار تفویض کردم که اگر امکان بهره برداری از این پروژه تا پایان امسال وجود دارد، طی نامه‌ای اعلام کند تا ما نیز کمتر از ۴۸ ساعت کل پول را تخصیص دهیم.

استان‌های بزرگ به شبکه سراسری ریلی وصل شدند

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز با دستان پرتوان فرزندان این کشور در قرارگاه خاتم الانبیاء ۷۴۰ کیلومتر از چابهار به سمت زاهدان در حال ریل گذاری است، گفت: در جای جای این کشور نه تنها در زیر زمین مشغول کارهای عمرانی با شهرداری‌ها هستیم که روی زمین نیز استان‌های بزرگ به شبکه سراسری ریلی وصل شده‌اند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن تلاش‌شان این بود که منابع داخلی ما تقلید یابد تا مردم متعضی شوند اما یک روز حقوق کارکنان دولت در شرایط رکود اقتصادی به تأخیر نیفتاده است، گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس با سرافرازی آن دوران را پشت سر گذاشتیم، امید است در دوران سخت اقتصادی هم به سلامت عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز