خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

متقاضیان بیمه بیکاری در سامانه جدید تقاضای خود را ثبت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۳۶۲

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از جزئیات سامانه جدید بیمه بیکاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فتحی اظهار داشت: متقاضیانی که بیمه بیکاری آنها تداوم دارد و یا درخواست بیمه بیکاری دارند به سامانه جدید مراجعه کنند. همچنین متقاضیان جدید دریافت مقرری بیمه بیکاری از این پس برای ثبت درخواست خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار مراجعه نمایند.

وی در خصوص سامانه جدید بیمه بیکاری بیان داشت: در راستای تحقق دولت الکترونیک، زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار پس از طی دوره اجرای آزمایشی در ۵ استان، قابلیت استفاده در سطح کشور را پیدا کرد.

وی افزود: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری که در ایام کرونا راه اندازی شده بود از پنجم مرداد مسدود شده است.

وی تاکید کرد: متقاضیان بیمه بیکاری از این پس برای ثبت درخواست خود باید به زیرسامانه بیمه بیکاری از سامانه جامع روابط کار به نشانی prkar.mcls.gov.ir مراجعه نمایند.

وی ادامه داد: کسانی که در سامانه قدیم بیمه بیکاری درخواست خود را به ثبت رسانده اند، اطلاعات آنها به سامانه جدید انتقال داده می شود ولی برای تداوم مقرری بیمه بیکاری باید برای بارگذاری مدارک و احتمالاً تغییرات به سامانه جدید مراجعه کنند.

حسین فتحی با اشاره به اینکه کارگران و کارفرمایانی که خواهان استفاده از سامانه جامع روابط کار هستند در ابتدا باید با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت، نام کاربری و رمز عبور دریافت نمایند.

وی ادامه داد: پس از احراز هویت نام کاربری و رمز عبور برای شخص و یا شرکت پیامک می شود و افراد با حضور در سامانه جامع روابط کار و ورود به کارپوشه شخصی می‌توانند از خدمات این سامانه برای ثبت درخواست خود بهره‌مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان اظهار کرد: تمامی کارگران و کارفرمایان لازم است فقط یک بار برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز