خبرگزاری کار ایران

در جلسه بررسی مشکل کمبود آب شهر تبریز مطرح شد؛

افزایش 37 درصدی مصرف آب در کشور/ انتقال آب ارس راهکار ضروری برای حل دائمی مشکل آب شرب تبریز

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۳۵۹

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از تزریق بودجه برای انتقال آب نهند به تبریز از هفته آینده خبر داد و گفت: کارهای اجرایی این طرح آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا کشفی در نشست بررسی مشکل کمبود آب در شهر تبریز با اشاره به مشکل آب شرب در بیشتر مناطق کشور، گفت: به هیچ عنوان این مقدار از افزایش مصرف را پیش‌بینی نمی‌کردیم.

وی افزود: در حال حاضر به طور متوسط 37 درصد افزایش مصرف آب در کشور داریم و تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت از دوره پیک امسال عبور کنیم.

انتقال آب ارس را راهکار ضروری برای حل دائمی مشکل آب شرب تبریز

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی، در این نشست انتقال آب ارس را راهکار ضروری برای حل دائمی مشکل آب شرب تبریز عنوان کرد و گفت: هفته گذشته در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی، به توافقات خوبی در این زمینه رسیدیم که امیدواریم با اجرایی شدن آنها شاهد تسریع در اجرای این پروژه باشیم.

وی گفت: شهر تبریز 45 درصد از جمعیت استان را در خود جای داده و باید گزینه‌های مطمئن برای تأمین آب در مواقع ضروری برای این شهر در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به افزایش حدود 12 درصدی تولید آب در سال جاری، گفت: با این حال، مسأله کرونا، موجب افزایش مصرف و در نتیجه کمبود آب شرب در تبریز شده است.

افزایش 37 درصدی مصرف آب در کشور/ انتقال آب ارس راهکار ضروری برای حل دائمی مشکل آب شرب تبریز

پورمحمدی با بیان اینکه در دوره پیک مصرف آب در سال جاری، 500 لیتر بر ثانیه کمبود داریم، افزود: از امروز 300 لیتر بر ثانیه از طریق جایگزینی آب صنایع و نیروگاه‌ها به شبکه آب شهری تزریق می‌شود و در کنار آن، انتقال آب نهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و انتقال سهمیه مازاد سد قلعه‌چای نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی، رضایت مردم را مهم‌ترین اولویت مسئولان دانست و گفت: انصافاً مردم تبریز در هفته‌های اخیر صبر و بردباری خوبی از خود نشان دادند و حل قطعی و همیشگی مشکل آب شرب تبریز، انتظار بجا و بحق آنها است.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تدابیر لازم برای عبور از دوره پیک مصرف در سال جاری از سوی مسئولان اندیشیده و تا سال آینده با اجرای طرح‌های لازم، مشکل آب شرب تبریز برای همیشه حل شود.

 جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت آب شرب تبریز و برنامه‌های در دست اقدام برای حل این مشکل ارائه کردند.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در تماس تلفنی با وزیر نیرو خواستار حل مشکل قطعی آب شرب در تبریز شده بود،که با دستور وزیر نیرو هیأتی از وزارت نیرو برای بررسی مشکل آب شرب تبریز به استان اعزام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز