خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت محیط زیست استان:

گندزدایی تصفیه خانه‌های قزوین برای جلوگیری از انتشار کرونا الزامی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۳۳۹

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: عملیات کلر زنی و گندزدایی پساب خروجی تصفیه خانه‌های استان قزوین به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت مردم الزامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سیدابراهیم سید موسوی اظهار کرد: کلر حتی در مقادیر کم ویروس کرونا را از بین می‌برد و در بسیاری از مناطق این استان پس از جمع‌آوری فاضلاب، عملیات تصفیه انجام می‌شود.

معاون نظارت محیط زیست استان یادآور شد: در انتهای فرآیند تصفیه فاضلاب کلرزنی باید انجام ‌شود، تا در انتهای فرآیند اگر ویروسی باقی مانده، حذف شود و دیگر نگرانی برای خروجی تصفیه خانه وجود نداشته باشد که حتی در صورت رعایت استانداردهای محیط زیست در خصوص میزان کلیفرم رعایت شود و این عملیات باید تا زمان از بین رفتن کامل کلیفرم ها ادامه یابد.

سید موسوی ادامه داد: متاسفانه با توجه به اینکه برخی فاضلاب های بیمارستان ها شاید وارد شبکه فاضلاب شوند، بیمارستان ها موظف به انجام پیش تصفیه فاضلاب هستند و ضرورت دارد که در همان مرحله عملیات کلرزنی صورت بگیرد تا ویروس وارد شبکه فاضلاب نشود.

وی بیان کرد: اگر از پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب که کلر زنی کافی صورت گرفته باشد، به طور قطع مشکلی در زمینه انتشار بیماری و ویروس از طریق پساب نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز