خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی فارس خبر داد:

تشکیل ۷۷ گروه برای نظارت بر روند قربانی دام در فارس

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۳۰۷

مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: ۷۷ گروه نظارت بهداشتی به همراه ۴۲ نفر ناظر ذبح شرعی در ۳۵ کشتارگاه‌ این استان تشکیل شده که بر روند قربانی کردن دام در عید قربان نظارت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا ناظمی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین دام و انسان و براساس ابلاغ شیوه نامه نظارت بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور به منظور حفظ سلامت شهروندان، امسال ذبح دام در روز عید سعید قربان فقط در کشتارگاه‌های دام استان و تحت‌نظارت‌های کارشناسان دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: دام های نذری بایستی در کشتارگاه‌ها قربانی شوند و تمام کشتارگاه‌های سراسر این استان در روز عید قربان از ساعت ۷ تا ۱۳ آماده خدمات ‌رسانی به شهروندان هستند.

مدیرکل دامپزشکی فارس از نیکوکاران درخواست کرد با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی  و با استفاده از ماسک و دستکش به نزدیکترین کشتارگاه محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده، نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه های دام استان در روز عید قربان بصورت رایگان  انجام می شود.

ناظمی به شهروندان توصیه کرد از مصرف گوشت تازه خودداری شود و گوشت تازه را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴+ درجه سانتیگراد یخچال نگهداری و پس از آن نسبت مصرف یا منجمد کنند.

وی با بیان اینکه فهرست و نشانی کشتارگاه‌های این استان در سامانه اداره کل دامپزشکی فارس درج شده، اضافه کرد: سامانه پیامگیر ۱۵۱۲ آماده دریافت گزارش در سراسر استان است و در شهرستان ها نیز ادارات دامپزشکی آماده پاسخگویی و راهنمایی شهروندان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز