خبرگزاری کار ایران

در مجتمع آفرینش برپا شد؛

گرامیداشت زاد روز منیره هاشمی شاعر و نویسنده کودک و نوجوان

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۲۹۸

اعضای مجتمع آفرینش بندرعباس در کارگاه مجازی شعرخوانی تولد منیره هاشمی شاعر و نویسنده کودک را گرامی داشتند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، به گفته فاطمه غفاری سروستانی مسئول مجتمع آفرینش بندرعباس با توجه شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت ها در مراکز کانون استان هرمزگان، این روزها اعضای مراکز با حضور در فضای مجازی به فعالیت های مختلف می پردازند.

مسئول مجتمع آفرینش افزود: از روزهای نخستین شیوع این بیماری مربیان مجتمع با تولید محتواهای فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی فعالیت های کانون را ارائه کردند.

وی افزود: از جمله فعالیت های پر مخاطب میان اعضا کارگاه شعرخوانی است؛ که درطول این ایام  مربیان مجتمع آفرینش با تشکیل این کارگاه سعی در گسترش دایره لغات، آشنایی با موسیقی در شعر، افزایش هوش اجتماعی و ایجاد شور و نشاط در بین اعضا را دارند.

این کارگاه به صورت سه جلسه در هفته برگزار می شود و مربی در ابتدای کار ضمن معرفی یک کتاب شعر و پدیده آورنده آن اثر، اشعاری را در اختیار اعضا می گذارد.

در ادامه این کارگاه اعضا با ارائه فایل صوتی خوانش اثر با راهنمایی مربی، ایرادات خود را برطرف می کند.

غفاری در ادامه افزود 30 نفر از اعضای کودک مجتمع در طول این مدت با چهار اثر به نام های "آقای تابستان"، "کفشی به رنگ دریا"، "چشمه خانم" و "اسب حنایی" از منیره هاشمی در حوزه شعر آشنا شدند.

وی در همین رابطه افزود: شعر "آقای تابستان" که از جذاب ترین اشعار منیره هاشمی برای کودکان است توسط عضو کودک این مرکز "هستی رعنای مهرپور" خوانده شد و فایل آن از طریق فضای مجازی به عنوان هدیه به ایشان تقدیم شد.

غفاری گفت: منیره هاشمی نیز با ارسال پیام صوتی ضمن تشکر از اعضای مجتمع بندرعباس، اظهار کرد روز تولد هر فرد می تواند روز تولد دوستی هایش باشد و من امروز دوستان بیشتری یافتم.

این نویسنده و شاعر کودکان افزود: امیدوارم بتوانم کارهای بهتر و بیشتری برای شما بچه ها انجام بدهم.

گفتنی است،منیره هاشمی از شاعران برجسته کودک و نوجوان است که در مرداد ماه ۱۳۵۹ در مشهد به دنیا آمد. رویکرد "منیره هاشمی"به شعر به سیزده سالگی باز می گردد.کتاب "خوش به حال رودخانه" و "قیچی که دنبال کار می گشت" از دیگر کتاب های پر مخاطب اوست، که انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آنها را به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز