خبرگزاری کار ایران

با هدف پرداختن به موضوع سالمندان؛

نخستین جشنواره ملی عکس مثبت شصت در اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۲۳۷

بنیاد فرزانگان محبت اصفهان با همکاری شواری ملی سالمندان کشور نخستین جشنواره ملی عکس مثبت شصت سال را در ایران برگزار می کند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، بنیاد محبت فرزانگان اصفهان با مشارکت خیریه محمد امین(ص)، شورای ملی سالمندان کشور و سازمان مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس مثبت شصت کرده است.

از آنجایی که دنیای اعجاب انگیز یک قاب تصویر از هزاران هزار نوشته و سخنرانی حرف بیشتری برای گفتن دارد، بنیاد فرزانگان محبت ایرانیان اصفهان اقدام به برگزاری اولین جشنواره ملی عکس مثبت شصت را برگزار کند. هدف از برگزاری این جشنواره پرداختن به سالمندان و تغییر نگرش جامعه به این گروه سنی است.

با توجه به افزایش میانگین سنی جمعیت کشور و سرعت دو نیم برابری آن نسبت به دنیا، این دغدغه وجود دارد که نگاه به گروه سنی سالمند به عنوان جمعیتی فرتوت و از کار افتاده تغییر پیدا کند و از پتانسیل های موجود در این گروه سنی مانند انتقال تجربه آن ها بهر برداری شود.

جشنواره عکس فرصتی است تا نگاه شهروندان به مثبت شصت ساله ها تغییر کرده و این بخش از جامعه را غیر مولد و هزینه بر در نظر نگیرند.

همه ما روزی پیر می شویم. این واقعیت وقتی بیشتر جلوه می کند که بدانیم در سال 1430 به بعد، زمانی که احتمالاً ماهم بالای 60 سال داریم و جزو سالمندان هستیم، ایران یکی از سالخورد‌ه ترین کشورهای دنیا محسوب شده و با چالش های عدیده ای روبرو است.

 برای همین شایسته است از خود بپرسیم اگر ما هم سالمند بودیم دوست داشتیم چگونه به ما نگاه شود؟ رفتار خانواده و اجتماع با ما چگونه باشد؟ چه امکاناتی برای ما فراهم باشد؟

جشنواره ملی عکاسی 60+ به منظور نمایش چهره واقعی سالمندی و چالش های آن برگزار می شود. برگزار کنندگان این جشنواره امیدوارند نور امیدی(در بخش ویژه سالمندی، سنین طلایی) به جامعه سالمندی تزریق کنند.

 جشنواره در دو بخش آزاد و ویژه (سالمندی سنین طلایی) برگزار و شرکت در فراخوان برای عموم علاقه مندان آزاد است.

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند به سایت شورای ملی سالمندان کشور، بنیاد محبت و یا سایت خیریه محمد امین(ص) مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز