خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان مطرح کرد:

شورای روابط خارجی استان برنامه مدونی برای توسعه مبادلات با کشورهای حوزه خلیج فارس ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۱۸۱

استاندار هرمزگان گفت: توسعه رایزنی‌های اقتصادی در راستای افزایش مبادلات تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق ارتباط با کشورهای همسایه، باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فریدون همتی در نشست شورای روابط خارجی استان هرمزگان، با اشاره به فعالیت مجدد دفتر نمایندگی امور خارجه در بندرعباس و مدیریت توانمند این نمایندگی، عنوان کرد: این شورا باید زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری توسعه مبادلات و ارتباطات و معرفی ظرفیت‌های استان‌ هرمزگان به ویژه در کشورهای همجوار این استان در حوزه خلیج فارس را فراهم کند و در عرصه ارتباطات بین‌المللی کارساز و راهگشا باشد.

وی ادامه داد: افزایش تعاملات با سفارتخانه های کشورهای مختلف در جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفرای ایران در کشورهای همجوار در حوزه خلیج فارس و توسعه رایزنی‌های اقتصادی در راستای افزایش مبادلات تجاری و صادرات و واردات کالا از طریق ارتباط با کشورهای همسایه، باید در اولویت و دستور کار این شورا قرار گیرد.

استاندار هرمزگان افزود: اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در این راستا فعالانه عمل کرده و ارتباطات گسترده تری با اتاق های بازرگانی مشترک کشورمان به خصوص با کشورهای همسایه استان هرمزگان داشته باشند و با این هماهنگی و ارتباط بیشتر، به توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی کمک کنند.

 واردات کالاهای گروه چهار علت توقف برخی لنج‌های ملوانی است

همتی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از لنج داران و ملوانانی که از طریق گمرکات و مرز رسمی به فعالیت‌های تجاری می‌پردازند، تصریح کرد: برخی مشکلات به وجود آمده در خصوص توقف و عدم ورود کالاهای برخی لنج ها در استان های هرمزگان و بوشهر، به دلیل واردات کالاهای گروه چهار است که ورود این کالاها به کشور طبق قانون ممنوع می‌باشد.

وی تاکید کرد: همه باید به قوانین و مقررات کشور احترام بگذاریم و از فعالان لنج دار و ملوانی نیز انتظار است به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل موجود در این خصوص، پیگیری‌هایی در سطح ملی انجام شد و با درخواست استانداران هرمزگان و بوشهر و با دستور وزیر کشور هفته آینده جلسه کمیته این موضوع با حضور دستگاه‌های مرتبط در این خصوص برگزار می‌شود و جمع بندی و پیشنهادات این کمیته جهت بررسی و تصویب به هیأت دولت ارائه خواهد شد.

همتی بیان کرد: تلاش می‌کنیم در این یک مرحله مشکل این لنج ها که چنین کالاهایی را حمل کرده اند رفع شود اما برای مراحل بعدی لیست اقلام و کالاهای مورد نیاز کشور در اختیار لنج داران قرار می گیرد تا ضمن صادرات کالاها و محصولات تولیدی، کالاهای مورد نیاز کشور را که طبق قانون مجاز است، وارد کنند.

وی گفت: اصرار برخی برای واردات کالاهای گروه چهار که ورود آنها به کشور ممنوع است، نشان می‌دهد برخی افراد سودجو در پشت پرده این مسئله قرار دارند و این کار با توجه به ممنوعیت ورود این کالاها، نوعی قاچاق سازمان یافته محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: از ملوانان و لنج داران استان هرمزگان انتظار داریم، کالاهایی که مورد نیاز کشور بوده و طبق قانون مجاز است را در چارچوب قوانین و مقررات از طریق مرزها و گمرکات رسمی وارد کنند و در این صورت به طور کامل مورد حمایت خواهند بود و مشکلات و موانع آنها نیز رفع می شود.

در این نشست سعید شعبان رییس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در بندرعباس و دبیر شورای روابط خارجی به تشریح برنامه‌های پیش رو و چالشهای حوزه مربوطه پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز