خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار اعلام کرد:

البرز را می‌توان پایتخت شعر و داستان ایران نامید/ همه موظف به معرفی قابلیت و ظرفیت های استان هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۱۲۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه ظرفیت‌های ادبی کل کشور در استان البرز جمع شده اند و در حقیقت می توان استان البرز را پایتخت شعر و داستان ایران نامید، افزود: از صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان اهل قلم می خواهم کرج را آن طور که هست معرفی کنند زیرا همه ما در مقابل این مردم مسئول هستیم.

به گزارش ایلنا، فردی با بیان این مطلب در مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر و داستان" ایران من" و سردار سلیمانی که ظهر امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به صورت کشوری و در فضای مجازی برگزار شد، اظهارداشت: سخن گفتن در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد سردار دل‌ها شهید قاسم سلیمانی واقعا سخت است و به اختصار عرض می‌کنم که ما باید شخصیت واقعی سردار را برای جوانان تشریح کنیم.

معاون استاندار گفت: یاد و خاطره شهید سلیمانی هیچگاه از ذهن پاک نمی‌شود و او فرزند راستین انقلاب و ولایت بود. 

فردی با اشاره به برپایی سراسری کنگره توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه انجمن ادبی استان تصریح کرد: این اقدام فرهنگی، ادبی برای اولین بار در استان البرز با موضوع ایران من و سردار سیلمانی برگزار شد.

معاون استاندار با بیان اینکه در حال حاضر 24 انجمن ادبی و با بیش از 500 شاعر اعم از پیشکسوت و جوان و نوجوان در این انجمن حضور دارند، تصریح کرد: در این راستا در استان نسبت به شعر خوانی، نقد کتاب و رونمایی از کتاب مولفین اقدام کنند.

وی اظهار داشت: امروز مراسم اختتامیه نخستین کنگره ملی شعر و داستان ایران من که از دی ماه سال گذشته فراخوان داده شده تا نویسندگان و شعرا آثار خودشان را با موضوع ایران من و همچنین بخش موضوعی با عنوان شهید سردار دلها "شهید قاسم سلیمانی " ارسال کنند.

فردی هدف از برگزاری این کنگره را ایجاد هم افزایی و اتحاد در خصوص ایران دانست و افزود: بیش از هزار 187 اثر در کل کشور به دبیرخانه استان رسیده و در دو بخش اصلی (ایران من) و موضوعی (شهید سلیمانی) و داستان شعر برگزار شد.

معاون استاندار با اشاره به حضور همه اقوام ایران در استان البرز و تعبیر مقام معظم رهبری با عنوان "کرج ایران کوچک است"، تصریح کرد: ظرفیت های ادبی کل کشور در استان البرز جمع شده اند و در حقیقت می توان استان البرز را پایتخت شعر و داستان ایران نامید و لازم است همه ما در معرفی این قابلیت ها و ظرفیت ها در استان تلاش کنیم.

وی افزود: فرصت را مغتنم شمرده و از تمامی صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان اهل قلم می خواهم که کرج را آن طوری که هست معرفی کنند زیرا همه ما در مقابل این مردم مسئول هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با عنوان اینکه تمامی آثار ارسالی، داوری شده و 260 اثر برتر در هر موضوع انتخاب و معرفی خواهد شد، گفت: به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا این مراسم به صورت مجازی و مستقیم از طریق اینستاگرام انجام و هدایای نقدی به منتخبین اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز