خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان خبر داد:

ذبح دام ویژه عید قربان تنها در کشتارگاه‌ها و تحت نظارت‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۰۳۶

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان از ممنوعیت برپایی مراکز موقت عرضه دام و نظارت 93 اکیپ ثابت و سیار کارشناسان دامپزشکی استان اصفهان در عید سعید قربان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، شهرام موحدی در این خصوص گفت: براساس ابلاغ شیوه نامه نظارت بهداشتی در روز عید سعید قربان (منطبق با وضعیت شیوع کرونا) از سوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور، کشتار دام در روز عید قربان سال جاری فقط در کشتارگاه های دام استان اصفهان و تحت نظارت های کارشناسان دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی صورت می گیرد.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط بیماری کووید 19 و ضرورت رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، برپایی مراکز موقت عرضه دام زنده و کشتار در سطح شهرستان ها مجاز نبوده و از کسانی که نیت قربانی کردن دارند، درخواست داریم فقط به کشتارگاه های دام مراجعه و از ذبح دام خارج از نظارت دامپزشکی که سلامت افراد را به خطر می اندازد، به جد خودداری کنند.

موحدی افزود: دامپزشکی استان طبق سال های گذشته در روز عید قربان در آماده باش کامل می باشد و در راستای صیانت از سلامت عمومی شهروندان، با بکارگیری 162 نفر دامپزشک، بازرس بهداشتی گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب93 اکیپ ثابت و سیار از ساعت 7 صبح تا پایان عملیات، وظیفه نظارت بر سلامت و روند کشتار دام های قربانی را برعهده خواهند داشت.

وی توصیه کرد: به جهت جلوگیری از تجمع و مسافرت های غیر ضروری درون شهری و برون شهری و به حداقل رسانیدن مخاطرات بهداشتی ناشی از عدم اجرای کامل پروتکل های بهداشتی کووید19، شایسته است شهروندان نذورات خود را به صورت غیر حضوری از طریق روش های اعلامی از سوی مراکز کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و.... ادا کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه کشتار دام های نذری در محل کشتکارگاه ها سبب ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و پیشگیری از بروز بیماری های خطرناکی همچون تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تب مالت و... در انسان می شود، توصیه کرد: مردم از مصرف گوشت تازه و آلایش نیم پز به جد خودداری کنند و گوشت تازه را حداقل به مدت 24 ساعت و آلایش دام را به مدت 48 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراد یخچال نگهداری و پس از آن نسبت به مصرف و یا منجمد نمودن آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با روز عید سعید قربان تمامی شبکه های دامپزشکی شهرستان ها فعال هستند، خاطرنشان کرد: راه ارتباطی مردم با دامپزشکی تلفن چهار رقمی 1512 بوده و شهروندان می توانند سئوالات خود در حیطه دامپزشکی را با تماس با این شماره مطرح و پاسخ را از کارشناسان مربوطه دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز