خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان:

محصولات رشته زره‌بافی قزوین به صورت چمدانی صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۷۰۰۸

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: محصولات تولیدی رشته زره‌بافی برای اولین بار در استان قزوین به صورت چمدانی صادر می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سید میثم حصاری اظهار کرد: این محصولات شامل سه عدد زره، یک عدد کلاه‌‍‌خود و یک جفت  پَر از آثار تولیدی محمد اسماعیل حسنی‌ هنرمند دارای نشان ملی رشته زره بافی استان هستند که با هماهنگی سفارت جمهوری چک به مبلغ ۴۰۰ دلار خریداری و به صورت چمدانی به این کشور صادر شده‌اند.

حصاری با اشاره به میزان صادرات صنایع‌دستی استان قزوین در سال گذشته اظهار کرد: سال ۹۸ محصولات صنایع دستی این استان شامل شیشه و تراش شیشه، دستبافته‎های داری، سفال، زیورآلات سنتی و چرم به صورت چمدانی بود.

وی مقصد صادرات محصولات تولیدی رشته زره بافی از طریق گمرک را کشور عراق ، قطر ، امارات ، آلمان، هلند ، روسیه ، آمریکای جنوبی ، آذربایجان ، ترکمنستان و… به مبلغ بیش از شش میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ۲۰ هنرمند عرصه صنایع‌دستی استان قزوین در زمینه صادرات محصولات فعالیت دارند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: ایجاد بسته‌بندی مناسب برای محصولات صنایع‌دستی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی استان در سال جاری به شمار می‌رود که می‌تواند نقش موثری در رونق فروش محصولات و تقویت صادرات چمدانی صنایع‌دستی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز