خبرگزاری کار ایران

سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد:

ارائه اظهارنامه مالیاتی رسانه‌ها 2 ماه تمدید شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۹۷۲

بنابر اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، مدیران رسانه‌های حقیقی تا 31 مردادماه و رسانه‌های حقوقی تا 31 شهریورماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را ارسال کنند.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گیلان، شورای عالی اقتصادی کشور در پی تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، موعدهای مقرر در قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی را به مدت دو ماه و حداکثر تا پایان شهریورماه 1399 تمدید کرد.

محمود علیزاده، معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اعلام این خبر، با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده نیز تمدید شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه موعد ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار 1399 تا 15 تیرماه است، این دسته از مودیان محترم نیز تا 15 شهریورماه 1399 مهلت دارند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این دوره خود را تسلیم کنند.

وی تصریح کرد: رسیدگی اظهارنامه‌های مالیاتی مربوط به عملکرد سال 1397 و 1398 نیز به مدت دو ماه تمدید خواهد شد.

علیزاده همچنین‌خاطرنشان کرد: مهلت تعیین شده در قوانین و مقررات ناظر بر تشکیل مجمع عمومی شرکت‌های سهامی عام که تا پایان تیرماه 1399 باید مجامع خود را برگزار نمایند نیز به مدت دو ماه تمدید می‌شود.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه سقف مهلت تا 31 شهریورماه می‌باشد، افزود: مهلت‌های مقرر برای آن گروه از مودیان مالیاتی که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی آنها 31 شهریور 99 باشد، با عنایت به اینکه سقف مهلت تا پایان شهریورماه سال جاری است از مهلت تمدید مقرر این مصوبه برخوردار نخواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز