خبرگزاری کار ایران

رمضانپور مطرح کرد:

پرداخت دیون پیمانکاران متعهد در دستورکار قرار گیرد/ لزوم تامین منابع جهت تکمیل پروژه های نیمه کاره شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۹۵۷

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت گفت: پرداخت دیون پیمانکاران متعهد در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، دویست و هجدهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت به صورت مشترک با کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی این شورا با دستور بحث و بررسی در خصوص پروژه تعریض مسیر بازگشت محور پیربازار به رشت، بحث و بررسی در خصوص تکمیل پروژه آبنمای موزیکال بوستان ملت در صحن شورای شهر برگزار شد.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به اهمیت طرح تعریض مسیر پیربازار تاکید کرد: بر هیچکس پوشیده نیست محدودیت منابع مالی در شهرداری رشت علت اصلی تاخیر تکمیل پروژه های عمرانی در سالهای اخیر است.
 
 رمضانپور افزود: متاسفانه شورای پنجم از ابتدای شروع بکار خود با بدهی هنگفت شهرداری دست به گریبان بوده و همواره در حوزه مالی جهت تحقق بودجه و پرداخت دیون شهرداری دارای چالش بوده است لیکن این توجیهی جهت عدم انجام برنامه های مد نظر و ایجاد شرایط مناسب برای شهروندان نیست.
 
وی ادامه داد: مدیریت در سطح کلان باید به هر نحو ممکن حتی بدون در اختیار داشتن منابع مالی با پیگیری و اجرای راهکارهایی همچون مدیریت بدون پول با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و یا تبدیل منابع بالقوه به منابع بالفعل که از آن جمله می توان به اجرای طرح ممیزی املاک اشاره کرد بودجه مورد نیاز خود را تامین کند.
 
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با انتقاد از عدم حمایت از پیمانکاران و پرداخت دیون این قشر ادامه داد: امروزه در کشورهای توسعه یافته با تعریف یک مکانیزم اجرایی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی کلیه طرح های عمرانی اجرا شده و دولت تنها وظیفه نظارت بر کیفیت ها را برعهده دارد لیکن هنوز در کشور ما در حوزه حمایت از بخش خصوصی سازوکار مورد قبولی ارائه نشده است.
 
 رمضانپور ادامه داد: به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که پیمانکاران خوشنامی که به تعهدات خود عمل کرده و به آبادانی شهر و انجام پروژه های عمرانی می پردازند مطالبات بحق خود را دریافت نکرده و با توجه به تورم روز افزون متضرر گردند چرا که این بخش باعث رونق اقتصاد و ارتقا سطح کیفی زیست شهری هستند و شهرداری موظف است تعهدات خود را نسبت به آنان در اولویت قرار دهد.
 
وی با تاکید بر لزوم تکمیل طرح های عمرانی نیمه کاره با اشاره با تعریض محور پیربازار به رشت اظهار داشت: خط قرمز منتخبین مردم در شورای شهر حفظ جان شهروندان و ایمنی حداکثری رشتوندان در سطح شهر است و یکی از مولفه های نیل به این هدف ایجاد مسیرهای امن تردد است.
 
محور پیربازار بواسطه تراکم ترافیک و مختصات هندسی خاص خود از نقاط حادثه خیز محسوب می‌شود و هرچه زودتر باید به استانداردهای مورد نظر برسد و مدیران مربوط به این پروژه باید در اسرع وقت موانع تکمیل این طرح را از میان بردارند.
 
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به اتمام طرح آبنمای بوستان ملت عدم برآوردهای اولیه مناسب در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، مالی و ترافیکی را عامل اصلی تاخیر در اجرای این طرح دانست و افزود: متاسفانه با توجه به حساسیت های موجود برای انجام یک طرح با این ابعاد دربرگیری باید ابتدا با رایزنی با مدیران و متولیان شهر از جمله فرمانداری، شورای تامین، کمیسیون ترافیک و سپاه پاسداران پیوست فرهنگی و اجتماعی جامعی تدوین می گردید و همه جوانب امر بررسی میشد و با یک برآورد هزینه دقیق اقدام به شروع و اجرای این طرح می‌شد که امروز شاهد تبعات فعلی و تاخیر در اتمام پروژه مذکور نبودیم.
 
رمضانپور با بیان این موضوع که هزینه های شهرداری رشت مستقیما جزو بیت المال محسوب می گردد افزود: همه ما در برابر مردم پاسخگو هستیم و هیچکس اجازه اتلاف بیت المال را ندارد و تاخیر در اتمام این قبیل طرح ها مصداق از بین بردن بیت المال است که باید به جد از آن پرهیز کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز