خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان:

۷۳ اخطار زیست محیطی برای واحدهای صنعتی قزوین صادر شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۸۳۰

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در یک‌ماه گذشته ۷۳ فقره اخطار زیست محیطی برای رفع آلودگی واحدهای صنعتی استان قزوین صادر شده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی طاهری اظهار کرد: ۴۰ تخلف آلودگی و ۷۳ فقره اخطاریه زیست محیطی شناسایی و رسیدگی در خصوص وضعیت تخریب محیط زیست ۶ مورد تعلیف غیرمجاز گزارش شده که به مراجع قضایی معرفی شده اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان به تخلفات شکار صید طی یکماه گذشته اشاره و تعداد متخلفین را ۵۵ مورد اعلام کرد و افزود: دو مورد از پرونده های تشکیل شده مختومه و ۵۱ پرونده نیز در جریان است.

طاهری با اشاره به سایر اقدامات موثر برای حفاظت از تنوع زیستی استان قزوین گفت: در یکماه گذشته  ۱۰۲ مور صید غیرمجاز آبزیان، یک مورد شکار غیر مجاز پستانداران (بز وحشی)، ۴۹ مورد زنده گیری انواع پرندگان (سهره معمولی و طلایی، بلدرچین، کبک) ، ۲فقره شروع به شکار، ۲ قبضه سلاح مجاز ۲ قبضه سلاح غیرمجاز ، ۲۰ مورد ادوات ووسائل کشف شده توسط محیط بانان کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت با تلاش های گسترده و شبانه روزی کارکنان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان از وقوع شکار تعداد دو گونه جانوری قبل ازشروع به شکار جلوگیری و متخلفان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول یادآور شد: به موجب قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست، واحدهایی که خروجی منابع آب، خاک و هوا با استانداردهای حفاظت محیط زیست تطابق نداشته باشد، اخطاریه رفع آلایندگی دریافت کرده و  تکلیف دارند ظرف مهلت تعیین شده نسبت به رفع آلایندگی اقدام کنند و در غیر این صورت مورد پیگیری حقوقی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز