خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کاهش 13 درصدی اهدای خون در سیستان و بلوچستان/ تاثیر شیوع کرونا در کاهش مراجعه مردم/ بیشترین بیماران تالاسمی در جنوب استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۷۹۶

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به نیاز ضروری بیماران خاص و تالاسمی به خون گفت: متاسفانه اهدای خون در استان نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش یافته است.

شهلا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه امسال مراجعه کنندگان اهدای خون در استان سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته 13 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: نیاز بیماران خاص این استان و به خصوص بیماران تالاسمی به دریافت خون بالا است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و نگرانی مردم از مراجعه به مراکز اهدای خون، افزود: برای جبران این کمبود استان های معین ما از جمله سمنان، یزد، خراسان جنوبی، کرمان و تهران بیشترین ارسال خون را برای به استان داشته اند و در کنار اینها از استان هایی مانند کرمانشاه و گیلان نیز دریافتی داشته ایم.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه با کمبود گروه خونی O منفی برای بیماران خاص در استان مواجه ایم، عنوان کرد: شاید کار خون رسانی با تاخیر چند روزه صورت گرفته باشد ولی با مشکل کمبود خون برای بیماران خاص مواجه نشده ایم و این مشکلات مقطعی است.

خسروی گفت: بیشترین بیماران تالاسمی مربوط به نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان است. در سطح استان 3 هزار و 240 بیمار تالاسمی، 1000 بیمار اختلالات انعقادی و 1000 بیمار پیوند کلیوی داریم که برای دریافت خون به مراکز انتقال خون در سراسر استان مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: میانگین مصرف خون بیماران خاص در استان سیستان و بلوچستان به نسبت کل کشور بیشتر است و سالانه 70 هزار واحد خون برای بیماران تالاسمی مصرف می شود.

خسروی ادامه داد: در هفته جاری برای گروه خونی O منفی کمبود داشتیم که امروز خوشبختانه با کمک ارسالی از استان سمنان این کمبود برطرف شد.

وی در پایان گفت: در برخی از موارد بیماران ما در اعیادی مانند فطر و قربان به دلیل تدارکاتی که باید برای این اعیاد ببینند از چند روز قبل و از مسافت های طولانی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که بدون وقت قبلی است و کادر درمانی را به دلیل حجم بالای مراجعین با مشکلاتی مواجه می کند. همچنین تاخیر و کاهش یافتن پروازها برای ارسال خون از دیگر نقاط کشور گاهی باعث نارضایتی بیماران عزیز ما در سطح استان می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز