خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

دریافت وجه حین ثبت نام در مدارس دولتی تخلف است/کمک به مدارس اختیاری است

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۷۹۵

رئیس اداره رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: براساس مستندات قانونی دریافت هرگونه وجه به غیر از پول کتاب و بیمه در حین ثبت نام تخلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی مظفری روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: در صورت دریافت گزارش های مردمی مبنی بر تخلف در حین ثبت نام در مدارس و دریافت وجه، خاطیان به هیات رسیدگی به تخلفات معرفی می شوند.

وی درباره تداوم بازدید و بازرسی از مدارس، گفت: ثبت نام به صورت فرآیندی است و تا پایان ثبت نام بازدیدها ادامه دارد و برای بهبود عملکرد مدیران  مدارسی که قبلا بازدید شده و نیاز به بازنگری مجدد دارند، ۱۰ اکیپ از اداره کل آموزش و پرورش استان بازدید از مناطق و نواحی را برعهده دارند.

وی هدف از بازدیدهای میدانی در خصوص ثبت نام را نظارت بر حقوق والدین و دانش آموزان در راستای رعایت قوانین و مقررات دستورالعمل اجرایی و رصد و ارزیابی عملکرد مدیران در خصوص رعایت دستورالعمل های ثبت نام عنوان کرد.

مظفری در خصوص گزارش های مردمی مبنی بر دریافت کمک مردمی اظهار کرد: براساس مستندات قانونی دریافت هرگونه وجه به غیر از پول کتاب و بیمه در حین ثبت نام تخلف است و بر اساس ماده ۱۱ قانون شوراهای آموزش و پرورش دریافت های کمک مردمی در زمان تشکیل انجمن و اولیا و بعد از تجزیه و تحلیل مالی مدرسه با مشارکت خیران به صورت اختیاری، بعد از بازگشایی مدارس نه در حین ثبت نام انجام می شود.

رئیس اداره بازرسی و رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: در حین نظارت و بازرسی هرگونه اقدام خارج از دستورالعمل با گزارشات یا شکوایه های مردمی در صورت احراز با اجرای موارد به هیئت رسیدگی به تخلفات معرفی می شود و با افراد خاطی برخورد می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز