خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از بزرگترین دستگاه خراطی پیشرفته خاورمیانه در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۷۵۲

همزمان با گرامیداشت روز کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای بزرگترین دستگاه خراطی پیشرفته خاورمیانه با حضور فرماندار نیشابور در دانشکده فنی پسران نیشابور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از نیشابور، مسئول واحدهای دانشگاهی فنی و حرفه ای نیشابور در این مراسم گفت: این دستگاه قابلیت ابعاد ماشینکاری با قطر کارگیر ۱ متر و ۲۵ سانتی متر را دارد و در طول ۳ متر طراحی و ساخته شده است که نمونه مشابه آن در خاورمیانه وجود ندارد. 

محسن لطفی با اشاره به دیگر ویژگی های منحصر به فرد این دستگاه افزود: امکان سوراخ کاری دقیق، قابلیت داخل تراشی، تابلو فرمان متحرک، دارا بودن صفحه نمایشگر دور دیجیتال، صدای بسیار کم و قدرت بسیار زیاد از دیگر ویژگی های این دستگاه است که قابلیت ساخت انواع لوازم چوبی و تزئینی را دارا می شود.

وی اظهار داشت: می توان یک تنه درخت بزرگ را به وسیله این دستگاه ماشین کاری کرد و بهترین طرح های منبت کاری برای کالاهای تزئینی لوکس و وسایل منزل را ساخت و کاهش وابستگی به خارج کشور، جلوگیری از خروج ارز، بومی سازی فناوری و اشتغال زایی پایدار از برکات ساخت این دستگاه در قسمت پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه ای نیشابور است.

وی خاطر نشان کرد: سایز کوچک این دستگاه را برای مجموعه های مختلف در شهرهای تهران، شیراز، تبریز، سمنان و کرج ساخته‌ایم و می‌توانیم با تولید انبوه این دستگاه و ارسال به شهرهای بزرگ، از واردات محصولات نهایی تولید شده توسط این دستگاه که هم اکنون از کشورهای خارجی و چین وارد می شود جلوگیری کنیم.

لطفی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این دستگاه تنها ۵۰۰ میلیون ریال است ادامه داد: با توجه به اینکه این نیشابور دارای ظرفیت فراوانی درحوزه باغات و درخت است می توانیم مواد خام چوبی آن ها را تبدیل به محصول نهایی کنیم و ارزش افزوده آن ها را افزایش دهیم ‌و با آن اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

علیرضا قامتی معاون استاندار و فرماندار نیشابور نیز در این مراسم‌ با اشاره به اهمیت ایجاد ارزش افزود از مواد اولیه خام افزود: از دستگاهی که امروز رونمایی شد علاوه بر محصولات تزئینی می توانیم در حوزه های صنعتی و ساختمان سازی نیز استفاده کنیم.

فرماندار نیشابور گفت: در بازدیدهایی که از صنایع نیشابور داشتم در ذهن ندارم که بخواهیم محصولی را در هر حوزه ای از جمله صنایع دفاعی، هوایی، ماشین آلات و سخت ترین صنایع بسازیم ولی امکانات آن در شهرستان موجود نباشد و این که گفته اند نیشابور خودش یک کشور کوچک شده است به درستی بوده است.

قامتی اعلام کرد: هر محصولی را می توانیم در نیشابور تولید کنیم مشروط به اینکه بتوانیم یکدیگر را پیدا کنیم و دانشگاه در کنار صنعت این ارتباط رابرقرار کند و با اندیشمندان و نخبگان نیشابوری بتوانیم گفتمان مشترکی پیدا کنیم، همدیگر را باور و به یکدیگر اعتماد کنیم و اگر به این شکل پیش برویم هر آنچه مدنظر جوانان ما در حوزه ایده‌های متنوع باشد می توانیم آن را تبدیل به محصول کرده و در نیشابور تجاری سازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز