خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد؛

نام‌نویسی بیش از 12 هزار قزوینی برای دریافت بیمه بیکاری

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۷۰۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از ثبت نام ۱۲ هزار و ۷۷ نفر در استان قزوین تا پایان خردادماه برای دریافت بیمه بیکاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا گروسی با اعلام این خبر گفت: از ۱۲ هزار و ۷۷ نفری که برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند هشت هزار و ۵۶۰ نفر مشمول مقررات بیمه بیکاری هستند.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان افزود: برقراری بیمه بیکاری افراد مشمول هنوز به اتمام نرسیده، چون تامین اجتماعی فقط ۱۳ رسته‌ای را که مشمول بیمه بیکاری ناشی از کرونا هستند، در حال انجام است.

گروسی اضافه کرد: بیمه بیکاری مشاغل متاثر از کرونا از ۱۰ اسفندماه سال ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۹۹ تعریف شده است و اگر کارفرما فعالیت خود را شروع نکند یا تعدیل نیرو داشته باشد، افراد مشمول از یکم خردادماه مشمول بیمه بیکاری خواهند شد.

وی با اشاره به پرونده کارگران کنتورسازی، اظهار کرد: رسیدگی به پرونده این کارگران نیز به پایان رسیده و آنها از یکم اردیبهشت ماه مشمول بیمه بیکاری شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هفتم مردادماه امسال همه متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: همچنین پیش زمینه ثبت نام در سامانه مذکور، احراز هویت بیمه‌ای کارگر در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است که باید بعد از سایر مراحل ثبت نام در کافی نت‌ها و کاریابی‌ها انجام شود.

گروسی بیان کرد: البته قزوین جزو پنج استان پایلوت کشور در اجرای این طرح بود که آن را از یک ماه گذشته شروع کرد و بعد از آن در کل کشور به مرحله اجرا درآمد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز