خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بندرعباس مطرح کرد:

تحقق جهش تولید مشروط به افزایش مهارت آموزی جوانان

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۶۰۵

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: جهش تولید در استان بدون توجه به افزایش و جهش در مهارت آموزی و کسب تخصص جوانان امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، جواد بلارک ضمن گرامیداشت هفته مهارت آموزی، اظهار کرد: در دنیای امروز اهمیت کسب تخصص و مهارت برای ورود به چرخه اقتصاد و بازار کار بر کسی پوشیده نیست و در شرایط کنونی نیز که رهبر معظم انقلاب سال جاری را سال جهش در تولید نامیده است اهمیت توجه به مهارت آموزی و کسب تخصص و تجربه دو چندان شده است.

وی افزود: جهش در تولید بدون توجه و تاکید بر جهش در کسب تخصص و مهارت امکان پذیر نخواهد شد چرا که اقتصادی پویا و مولد نیازمند نیروی کار متخصص و کار ورزیده است.

عضو شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: برای گذر از رکود و بیکاری و به حرکت در آوردن چرخ دنده های اقتصاد کشور و استان نیاز است تا بیش از پیش به مقوله مهارت آموزی تخصصی جوانان جویای کار اهمیت داده شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروزه با رشد و گسترش صنایع بزرگ در استان بستر بسیار مناسبی فراهم آمده است تا با تعیین یک استراتژی هدفمند و جامع آموزشی شرایطی ایجاد کنیم تا با تکیه بر توان بومی نیرو متخصص مورد نیاز صنایع را فراهیم آوریم.

بلارک اضافه کرد: این مسئله تا به این اندازه حائز اهمیت است که در تقویم ملی کشور هفته ای به نام هفته مهارت آموزی به ثبت رسانده شده است، پس توجه و برنامه ریزی برای مهارت آموزی جوانان باید جز  لاینفک سیاستگذاری های کلان استان باشد.

وی تاکید کرد: باتوجه به آنچه گفته شد باید سعی بر آن شود تا مراکز عالی و آموزشی استان با تجدید در رویکرد آموزشی تئوری دانشجویان، دانش آموزان و هنر جویان مبادرت به آموزش عملی و تجربی این عزیزان متناسب با نیازسنجی استان هرمزگان داشته باشند.

 عضو شورای شهر بندرعباس در پایان ضمن تشکر از مربیان، هنرآموزان و مهارت آموزان و تبریک مجدد این روز خاطرنشان کرد: اهتمام به آماده سازی جوانان بومی برای مشارکت در آبادانی و شکوفایی هرمزگان مانند دینی بر گردن تمام مسئولان استانی و کشوری است که تنها با آموزش و مهارت آموزی این سرمایه های انسانی امکان پذیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز