خبرگزاری کار ایران

مدیر آموزش و پرورش اردستان به ایلنا خبر داد:

قطار آموزش و پرورش اردستان روی ریل قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۵۵۳

مدیر آموزش و پرورش اردستان گفت: مشکل کمبود عوامل اجرایی در بسیاری از مدارس شهرستان حل شده است.

علی اصغر مومنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: در بحث اهمیت پروژه مهر یکی از مهمترین کارها سازماندهی نیروی انسانی بود که باید شاخصه های متفاوتی را مدیریت می کردیم. 

وی ضمن اشاره به ساماندهی مدارس و کلاس ها، افزود: در اولین حرکت کلاس های کم جمعیت را ادغام کردیم تا فضای آموزشی بهتری برای دانش‌آموزان‌تشکیل شود و با توجه به تعداد نیروی انسانی این ادغام به تخصصی شدن معلمین منجر شد.

مدیر آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی فضا و تجهیزات هنرستانی، کارگاه ها و آموزشگاه ها خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره  دانش آموزی و مرکزی با عنوان شناسایی و درمان اختلالات یادگیری برای دوره ابتدایی تاسیس شد که کمک بسیار شایانی به بحث آموزش خواهد کرد.

مومنیان تصریح کرد: مدیرکل  آموزش و پرورش استان و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی همکاری بسیار خوبی با ما داشتند و توانستیم امسال سالن بازی و یادگیری ورزشی را با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان تجهیز کنیم؛ همچنین پژوهش سرای آموزش و پرورش اردستان را بازسازی و موزه دانش آموزی را داخل آن تاسیس کردیم.

وی با اشاره به فعالیت های خیرین مدرسه ساز در این شهرستان تاکید کرد: اداره کل نوسازی دو مدرسه را که با تعهد خیر به اتمام نرسیده بود در قالب طرح شصت چهل تکمیل کرد تا برای مهرماه امسال به فضای آموزشی اردستان اضافه شود. 

مدیر آموزش و پرورش اردستان تصریح کرد:در سال تحصیلی جاری ۳ مدرسه که بیش از سیزده سال از شروع ساخت آنها گذشته و فقط ۲۰ درصد از تکمیل آنها باقی مانده بود با پیگیری‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، نماینده مجلس شهرستان اردستان، فرماندار، مدیر کل نوسازی مدارس استان و خیرین تکمیل شد تا امسال ۱۵ کلاس به فضای آموزشی اردستان اضافه شود.

وی ضمن اشاره به راه‌اندازی مرکز تحقیقات معلمان گفت:زیرساخت های آموزش در اردستان آماده و قطار آموزش روی ریل خود قرار گرفته است که امیدوارم با همت معلمین و مدیران سال خوبی را آغاز کنیم.

مومنیان با اشاره به شیوع کرونا،تاکید کرد:همزمان با شیوع ویروس کرونا، آموزش و پرورش، آموزش مجازی را آغاز کرد و کلاس‌های آموزشی در برنامه شاد آغاز شد، هر کلاس گروه آموزشی مشخص داشت و هر کلاس از طریق مدیر و کارشناسان اداره نظارت می شد.

وی با بیان اینکه با مشکلاتی اعم از عدم استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه هوشمند،روبه رو بودیم،  تصریح کرد:با این وجود تمام مدیران و معلمان عضو شبکه شاد شدند و پس از آن با پیگیری انجام شده و با همکاری خیرین برای دانش آموزان کم بضاعت تلفن همراه هوشمند خریداری و برای تعدادی از آنها رایانه تهیه شد.

مومنیان خاطرنشان کرد: خیلی از مدیران کیلومترها راه طی کردند تا در روستاها تلفن های همراه هوشمند را به خانواده دانش آموزان برسانند؛ همچنین تمام تمهیدات اندیشیده شد تا به بهترین نحو آموزش‌های مجازی انجام شود و به این ترتیب ۸۰ درصد آموزش کلاس های حضوری در فضای مجازی انجام شد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی پایه نهم و دوازدهم گفت: پیش از آغاز امتحانات تمام حوزه‌های امتحانی با همکاری شهرداری اردستان ضدعفونی شد و با کمک خیرین ۲۰۰۰ ماسک رایگان در اختیار مدارس قرار گرفت. 

وی افزود: همچنین از یک ساعت قبل از شروع امتحان درب ورود برای دانش‌آموزان باز شد تا مشکلی از نظر تجمع نداشته باشیم و دانش‌آموزان به محض حضور در آموزشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل مشخص مستقر می شدند.

مومنیان در خصوص اقدامات انجام شده برای ثبت نام دانش آموزان در سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: محدوده بندی ثبت نام دانش‌آموزان انجام شده، سازماندهی معلمین را نیز با رویکرد تحقق عدالت آموزشی انجام می‌دهیم تا همه مدارس در یک سطح قرار بگیرند و معلمین باتجربه و جوان در کنار یکدیگر به امر آموزش بپردازند.

وی تاکید کرد: با این اقدامات توانستیم مشکل کمبود عوامل اجرایی  بسیاری از مدارس را که در سال گذشته به دلیل نداشتن دانش آموز کافی به آنها معاون تعلق نمی گرفت حل کنیم . ضمن اینکه ثبت نام در روزهای دوشنبه و چهارشنبه در حال انجام است و در این زمینه مشکل خاصی در سطح شهرستان نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز