خبرگزاری کار ایران

فرماندار گیلانغرب:

صادرات کالا از مرز سومار دوباره راندازی شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۲۹۲

فرماندار گیلانغرب گفت: صادرات کالا از مرز سومار گیلانغرب که اسفند پارسال به علت شیوع ویروس کرونا از سوی طرف عراقی تعطیل شده بود، امروز از سر گرفته شد.

به گزارش ایلنا، کورش محمودیان گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده و رایزنی‌های سفارت کشورمان در عراق، مرز سومار هفته گذشته بازگشایی و انجام صادرات از این مرز امروز از سر گرفته شد.

محمودیان افزود: با توافق صورت گرفته فعلا در روز‌های یکشنبه و چهارشنبه به تعداد ۵۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز سومار به کشور عراق صادر می شود.

وی با بیان اینکه یکی از خواسته‌های طرف عراقی تخلیه و بارگیری کالا توسط کارگران عراقی است اظهار داشت: در حال رایزنی هستیم که همانند سابق تخلیه و بارگیری کالا با مشارکت کارگران دو طرف صورت گیرد، چرا که راه اندازی بازارچه مرزی سومار گیلانغرب به عنوان مصوبه دولت، با هدف برون رفت این شهرستان از بن بست و راهی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان و به خصوص جوانان این منطقه بوده است.

بازارچه سومار از سال۹۴ با هدف رونق بخشیدن به تولید کالا‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و نیز محصولات صنایع دستی شهرستان گیلانغرب، کمک به توسعه صادرات برای کسب درآمد ارزی، افزایش اشتغال، ارتقای امنیت نوار مرزی، کاهش فقر و محرومیت، جلوگیری از گسترش پدیده قاچاق کالا، پیشگیری از مهاجرت مردم مرزنشین و کمک به توسعه روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با کشور همسایه راه اندازی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز