خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استاندار:

مدیران قزوین جذب تسهیلات کرونا را با جدیت بیشتر پیگیری کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۲۶۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: مدیران دستگاه های اجرایی در استان قزوین برای جذب تسهیلات کرونا با جدیت بیشتر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عیسی قبادی در دومین نشست پیگیری جذب و پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با اعلام آمادگی دولت برای اعطای تسهیلات به اصناف آسیب‌دیده ناشی از شیوع کرونا عملکرد دستگاه‌های اجرایی در جذب این تسهیلات ضعیف و قابل رضایت نبوده و مدیران استانی باید برای جذب این تسهیلات به‌صورت جدی‌تر عمل کنند.

معاون اقتصادی استاندار افزود: جذب حداکثری سهم استان از تسهیلات کرونا ضروری است و مدیران استانی باید برای جذب این تسهیلات به شکل ویژه وقت و انرژی بگذارند.

وی با بیان اینکه ۷۳۱ میلیارد تومان اعتبار برای تسهیلات اشتغال به بنگاه‌های آسیب دیده قزوین بر اثر شیوع کرونا اختصاص یافته است، گفت: شایسته نیست استانی صنعتی و کارگری مانند قزوین که به دلیل شیوع کرونا خسارات قابل توجهی را دیده است، در جذب تسهیلات معرفی شده کوتاهی کند.

قبادی اضافه کرد: هم اکنون میانگین جذب تسهیلات کرونا در کشور ۳۲ درصد است که استان قزوین تنها موفق به جذب ۱۷ درصد از این میزان شده است و باید تا نیمه مردادماه با همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های عامل بتوانیم سهم استان را به طور کامل جذب کنیم.

این مسئول با بیان اینکه این تسهیلات مبلغ قابل توجهی است که می‌تواند مشکلات واحدهای زیادی را مرتفع کند، تاکید کرد: هر دستگاه موظف است مشمول شدن تک تک واحدهای تحت نظارت خود از دریافت تسهیلات را اطلاع رسانی کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر واحدهای اقتصادی استان کوچک و متوسط هستند و در جریان شیوع کرونا دچار آسیب جدی شدند، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای صنفی باید برای جذب تسهیلات دولتی ویژه واحدهای خسارت دیده از کرونا تلاش کنند.

قبادی شناسایی واحدهای مشمول دریافت تسهیلات کرونا و معرفی صاحبان آن به بانک‌های عامل را از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی خواند و گفت: دستگاه‌های مربوطه تا ۴۸ ساعت آینده فرصت دارند مسوولان این طرح را به معاونت اقتصادی استانداری معرفی کنند.

معاون اقتصادی استاندار یادآورشد: بانک‌های عامل استان نیز باید نسبت به پرداخت این تسهیلات به مشمولان طبق آیین نامه همکاری داشته باشند و کم کاری در این بخش، پذیرفته نیست.

وی اضافه کرد: این تسهیلات با بازپرداخت ۲ ساله، بهره بانکی ۱۲ درصد و سه ماه دوره سکون و خواب به متقاضیان واجد پرداخت خواهد شد و فرصت خوبی برای کمک به جبران خسارات کرونا به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز