خبرگزاری کار ایران

قرارگیری ١٥ دهیاری استان در بالاترین سکوی درجه بندی برای نخستین مرتبه

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۱۲۶

مدیرکل دفترامورروستایی وشوراهای استانداری سمنان گفت: برای اولین بار ١٥ دهیاری استان در درجه بندی انجام شده بالاترین درجه ٦ را به خوداختصاص دادند.

به گزارش ایلنا، مهدی صمیمیان از ابلاغ تعیین و ارتقای ٢١٤ درجه  برای  دهیاریهای استان خبرداد و اظهار داشت: درجه41 دهیاری تعیین و درجه ١٧٣دهیاری ارتقایافت.
وی ملاک این درجه بندی را وجود شاخصه‌هایی مانند درآمد، وسعت، جمعیت، مرکزیت دهستان یا بخش و دارا بودن از ظرفیت های گردشگری روستا به درجات ۱ تا ۶ برشمرد. 
صمیمیان ادامه داد: درجه ۶ نشان از عملکرد مطلوب دهیاری‌ها است که در زمان حاضر ١٥ دهیاری‌ رتبه ۶ و ۱۸ دهیاری استان رتبه 5 را کسب کردند. 

وی بیان کرد: استان سمنان از جمله استان‌هایی است که تمام دهیاری‌های آن درجه‌بندی شدند و بر این اساس ۱۳ درصد دهیاری‌های استان دارای درجه ٥ و ۶ و بقیه دهیاری های استان رتبه پایین‌تر کسب کردند.

صمیمیان با بیان اینکه درجه‌بندی دهیاری‌ها در ساماندهی و نظام‌بخشی به ساختار تشکیلاتی دهیاری‌ها مؤثر است، افزود: استانداری در مرحله نخست ،درجه‌بندی دهیاری‌ها را بر اساس شاخص‌های تعیین شده انجام و پس از تایید نتیجه درجه‌بندی در کمیسیون تعیین درجه دهیاری‌های استان، درجه دهیاری‌ها برای بررسی و تایید نهایی در کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها، به معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال می‌شود. 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: با ابلاغ دستورالعمل‌های سازمان دهیاری‌ها، درجه‌بندی دهیاری‌ها در حقوق وتعداد دهیاران و نیروها تاثیرگذار خواهد بود. 
صمیمیان یادآور شد: دهیاری روستاهای قلعه نوخرقان، میقان ،گلستان و خیج  بخش بسطام در شهرستان شاهرود، دهیاری روستای مهماندوست واقع در شهرستان دامغان، دهیاری روستای علا در شهرستان سمنان در درجه‌بندی، رتبه ششم را از آن خود کردند. 
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: دهیاری روستای فولاد محله در شهرستان مهدیشهر، دهیاری روستاهای فرومد، بکران، حسین آباد، رضوان، نام‌نیک و نردین در شهرستان‌ میامی و دهیاری روستای لاسجرد و افتر در شهرستان سرخه نیز درجه ۶ را کسب کردند.
۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز