خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان:

مشترکان تنها با ۱۰ درصد صرفه جویی ۲۰ درصد مبلغ قبض برق را کاهش دهند

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۱۱۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار مگاوات ساعت برق مصرف شده که حدود یک میلیون و ۷۲۲ هزار مگاوات ساعت معادل ۶۵ درصد کل مصرف برق مربوط به مشترکین خانگی است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، هاجر عبدی اظهار کرد: عمده مصرف بخش خانگی نیز در بخشهای سرمایشی است که مشترکان در صورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، هزینه برق آنها ۲۰ درصد کاهش می یابد.

به گفته وی، اوج مصرف برق امسال در ۲۵ تیرماه اتفاق افتاد و به ۲ هزارو ۳۱۵ مگاوات رسید که با تداوم موج گرما احتمال افزایش بار شبکه همچنان وجود دارد. البته  در هفته گذشته اوج مصرف ۲ هزارو ۲۹۵ مگاوات بود که باز هم از سقف تعیین شده برای استان فراتر رفت.

عبدی اضافه کرد: در حال حاضر ۷۱۱ هزار مشترکی از خدمات این شرکت استفاده می کنند که مصرف برق آنها نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است. برای پاسخگویی به این میزان رشد مصرف یکی از راهها، ساخت و توسعه نیروگاه های تولید برق و ایجاد تاسیسات جدید است که برای این کار سرمایه گذاری زیادی لازم است.

وی اظهار کرد: راه دوم مدیریت مصرف برق است که باعث می شود با کمترین میزان هزینه، از سرمایه گذاری بیشتر برای ایجاد تاسیسات جدید برای زمان محدودی که تنها در فصل گرم رخ می دهد و افزایش مصرف را باعث می شود، جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان افزود: امسال ۱۰ هزار تفاهم نامه همکاری با مشترکان منعقد شده تا مصرف خود را از ساعت های بعداز ظهر به ساعات قبل یا پس از آن منتقل کنند و در ازای آن از مشوق های این شرکت بهره مند شوند.

عبدی تاکید کرد:  می توان با روش های بسیار ساده بدون این که رفاه خانواده کاهش یابد، مصرف برق را مدیریت کرد به طوری که اگر در منازل استفاده از وسایل پرمصرف برقی را به ساعت های ابتدایی صبح یا ساعت های پایانی شب موکول کنند، باعث کاهش مصرف برق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تنظیم کولرهای گازی روی درجه ۲۴ نیز از دیگر راهکارهایی است که هر کدام می تواند تا ۲۰ درصد از مصرف برق را کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز