خبرگزاری کار ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس تاکید کرد:

50درصد مدارس استان زنجان فرسوده است/سیمای آب استان نگران‌کننده است

کد خبر : ۹۴۶۰۷۷

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان و نماینده مردم ماه‌نشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق، گفت: در حال حاضر قریب به ۵۰ درصد مدارس استان فرسوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی خاتمی شامگاه  امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در این شرایط بیش از پیش باید گام‌های اساسی برای کشور برداشته شود، اظهار داشت: سهم استان زنجان از آزادراه‌های کشور اندک است و در راه‌سازی و نگه‌داری راه‌های اساسی، مشکل وجود دارد و اعتبارات استانی در حوزه  نگهداری با  کمبود های مواجه  است.

نماینده مردم ماه‌نشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق،  افزود: دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین اتفاق خوبی برای استان است و امسال اگر ۱۵ میلیارد تومان بودجه باشد، می‌توان همدان به سنندج را نیز کارسازی کرد.

خاتمی،  با اشاره به وضعیت نا مناسب برخی مدارس استان زنجان، ادامه داد: در حال حاضر ۴۰ تا ۵۰ درصد مدارس استان فرسوده بوده و اعتبارات استانی در این رابطه بسیار اندک است و کفاف نوسازی و به‌سازی را نمی‌دهد.

وی، همچنین با اشاره به ظرفیت وتعداد آثار گردشگری بالا  در استان ابراز امیدواری کرد که با اعتباراتی در راستای احیا و تکمیل، از گنبد سلطانیه و بازار زنجان حمایتهای  به عمل آید.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد:  از دامپروری و کشاورزی استان حمایت شود و این در حالی است که تسهیلات بانکی ارائه ‌شده برای روستائیان، گران تمام شده و نمی‌توانند از آن استفاده کنند.
نماینده مردم ماه‌نشان، ایجرود و دهستان‌های بوغداکندی و قلتوق، همچنین با بیان اینکه  سیمای آب استان نگران‌کننده است، ادامه داد:  و بیش از ۸۰ درصد آب شرب به منابع زیرزمینی بستگی دارد که اگر عملیات ساخت سدهای استان به پایان برسد، وضعیت سطح آب‌های زیرزمینی بهبود یافته و این مسئله منوط به پرداخت به پیمانکاران است چون زنجان پس از خوزستان، بدهکارترین استان به پیمانکاران بخش آب است.

خاتمی با اشاره به کمبود تخت بیمارستانی در برخی شهرستان‌های استان زنجان، یادآور شد: در بخش بهداشت و درمان، در شهرهایی که دسترسی آن به مرکز استان سخت است، وضعیت مطلوبی را مشاهد نمی کنیم.

وی با اشاره به کمبود بیمارستان و تخت و تجهیزات بیمارستانی، با کمبود نیرو نیز بهداشت و درمان یادآورشد: در حال حاضر و در شرایط کنونی با وضعیت شیوع کرونا ویروس ،  انرژی پرسنل بیمارستانی تحلیل رفته و امیدواریم علاوه ‌بر تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، امکان جذب نیروهای جدید نیز وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با تاکید بر تلاش برای بهبود معیشت و اقتصاد در جامعه ، گفت:  امیدواریم دولت در سال آخر نیز همانند سال اول با قدرت وارد عمل شود و وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد.

سیدالبرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی هم در خصوص وضعیت مشکل آب روستاهای استان، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷۱ روستا با مشکل تامین آب شرب در استان مواجه هستند که تدوام این مشکل و همراهی آن با بیماری کرونا موجبات گسترش بیشتر بیماری را فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز