خبرگزاری کار ایران

بوبخت در زنجان :

سالانه کشور ۵۰ میلیارد دلار واردات دارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۶۰۷۰

معاون رئیس جمهور از توسعه شبکه ریلی در سراسر کشور خبرداد و گفت: تا پایان امسال پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان_ قزوین کنار سایر پروژه‌های ریلی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد باقر نوبخت، امروز در دیدار با کارکنان سازمان برنامه ریزی استان زنجان، با اشاره به اینکه در حال کشور در یک تحریم ظالمانه قرار گرفته است، اظهار کرد:  این تحریم بسیار خشن و بیرحمانه اعمال شده است.

معاون رئیس جمهور، با بیان اینکه واردات سالانه کشورمان به طور متوسط ۵۰ میلیارد دلار است،  افزود: بیشتر منابع دولت از صادرات نفت تامین می‌شود که دشمنان ما در تلاش هستند که جلو صادرات ایران را در این بخش بگیرند. 

نوبخت با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش است که ایران منابعی برای واردات دارو نداشته باشد افزود: سال گذشته ایران ناگزیر به واردات دارو به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود. 

وی با تاکید براینکه سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی پرداخت شد، افزود: دشمنان در تلاش هستند تا دولت نتواند رضایت مردم را جلب کند و تلاش می کنند آستانه تحمل مردم را پایین بیاورند.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور،  با تاکید براینکه منابع ما به شدت تقلیل پیدا کرده است ، تصریح کرد: باید با این منابع اولویت‌ها را مد نظر قرار دهیم.

وی، با اشاره به توسعه شبکه راه آهن در سطح کشور بیان کرد: در همه استانها یک پروژه خاص و مهم دولتی در حال اجرا است. 

معاون رئیس جمهور ، با اشاره به کاهش منابع پس از تحریم‌ها، گفت: مقادیر کم منابع با توجه به اولویت‌بندیها مدیریت و توزیع می‌شود، در حال حاضر 2 میلیون نفر در طرح‌های عمرانی کشور شاغل هستند و منابع به میزان لازم به این طرح‌ها می‌رسد و طرحی نیست که به خاطر کمبود منابع کارگران خود را اخراج کند، همچنین در خط دوم راه‌آهن زنجان_قزوین پایان امسال افتتاح خواهد شد و این افتتاح‌ها‌ی ریلی ادامه‌دار خواهد بود به طوری که خط آهن از همدان به سنندج و از بستان‌آباد به سمت تبریز در حال توسعه است و در جنوب کشور نیز خط آهن از چابهار به سمت زاهدان می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز