خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان:

کاهش دورهمی‌ها روند شیوع ویروس کرونا را کندتر می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۸۶۲

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت : با کاهش اجتماعات، همایش ها و دورهمی‌ها روند شیوع ویروس کرونا کمتر شده و کنترل ویروس به مراتب راحت تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ، پیمان نامدار اظهار کرد: افراد بدون علامت از زمره مهمترین موارد در انتقال زنجیره بیماری کووید 19 هستند و این افراد حتی با صحبت کردن هم به راحتی باعث انتقال ویروس می شوند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به سیاست برخی از کشورها مبنی بر ایجاد ایمنی اجتماعی یادآور شد: ایمنی اجتماعی و ادامه فعالیت‌های اجتماعی نگرانی‌ها را کاهش نداد و این کشورها مجبور به تغییر سیاست های خود شدند.

به گفته نامدار ، نکته مهم در این بیماری تغییر رفتار ویروس است که در کنار تغییر رفتار مردم منجر به ایجاد موج دوم بیماری شده و شرایط ایجاد شده توسط این ویروس روی فعالیت‌های اجتماعی و رفتار مردم نیز تاثیر گذاشته است.

وی ، ایده و تفکر مدیران و شهروندان را عاملی برای گذر از شرایط خاص کنونی با کمترین مخاطره اعلام و وظیفه دینی و تکلیفی را در کم کردن دغدغه مردم دانست و افزود: عواقب این بیماری حساسیت‌های معیشتی، امنیتی، سیاسی و بهداشتی بیشتری را به بار خواهد آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز