خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر بندرعباس:

یارانه‌های تکلیفی دولت به شهرداری پرداخت نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۵۳۲

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: یارانه های تکلیفی دولت به شهرداری پرداخت نمی شود، بعنوان مثال یارانه اتوبوس از محل سهم دولت، چند سال است که پرداخت نشده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، مجید عسکری زاده در نطق پیش از دستور یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر،بیان کرد: سال 98 بخاطر مسائل و مشکلات مالی، تحریم و گسترش شیوع ویروس کرونا اعتبارات شهرداری بندرعباس به طور کامل محقق نشده است و سال 99 نیز اوضاع به مراتب وخیم تر است و متاسفانه شهرداری با مشکلات فراوانی روبروست و همگی ما به تمام مسائل و مشکلات شهرداری آگاه هستیم، اما ذکر تنهای این مسائل و مشکلات بدون ارائه راه حل، دردی را دوا نمی کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: همکاران و فرهیختگان عزیز، همه ما می‌دانیم که شهرداری حتی در پرداخت حقوق و بیمه پرسنل شرکتی خود با مشکلاتی مواجه است اما واقعا ما باید به صرف اعلام این مسائل بسنده کنیم و چون این مشکلات را بیان نموده ایم دیگر مسولیتی نداریم، بلکه همگی ما باید گام های مؤثری در جهت رفع این مسائل و مشکلات برداریم.

وی گفت: مشکل شهرداری بندرعباس علاوه بر ناپایداری درآمد، عدم توجه شایسته به رشته های علمی طراحی شهری، برنامه ریزی شهری و شهرسازی با مشارکت معماران است و متاسفانه اقدامات مؤثری تاکنون از جانب هیچ کسی جهت تامین درآمد پایدار و همکاری با دانشگاه مرتبط در شهر انجام نشده است به همین دلیل تاکنون موفقیت چندانی در این راه حاصل نشده است.

عسکری زاده اظهار کرد: اینجانب راه حل بسیار ساده و قانونی جهت حل مسائل و مشکلات مالی شهرداری بندرعباس پیشنهاد می‌کنم که آن دریافت عوارض آلایندگی از صنایع غرب بویژه شرکت نفت ستاره، آلومینیوم المهدی، فولادها و بنادر است و بعنوان مثال شرکت نفت قانوناً باید یک درصد از فروش خود را به شهرداری بپردازد، اما شرکت مذکور تاکنون از پرداخت آن خودداری می کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: نمایندگان مردم در مجلس، رایزنی لازم جهت پرداخت عوارض صنایع غرب را آغاز و ریاست شورا با پیگیری و شهرداری نیز با اقدام قانونی خود و با ارسال نامه درخواست پرداخت عوارض آلایندگی خود را اعلام کند و نهایتاً در صورت خودداری از پرداخت عوارض، با همکاری استاندار و ریاست اداره دارایی اقدام عملی در جهت برداشت حق قانونی شهرداری اقدامی عاجل صورت پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز