خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

مشکلات و مطالبات کارگری، سیاسی نشود/ ضرورت حفظ امنیت شغلی کارگران

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۴۸۷

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه مطالبات کارگری نباید به چالش‌های سیاسی تبدیل شود، افزود: مشکلات مراکز کارگری باید به قید فوریت و با هماهنگی، حل و فصل و از هرگونه شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خودداری شود.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی امروز در جلسه کمیسیون کارگری با اشاره به اینکه مشکلات کارگری نباید به چالش‌های اجتماعی و امنیتی تبدیل شود، اظهارداشت: ما در شرایط خاصی قرار داریم از یک طرف تحریم‌های ظالمانه و از سوی دیگر بیماری کرونا شرایط خاصی را ایجاد کرده است.

وی افزود: هنر مدیران اقتصادی و تولیدی و کارگری در این است که نگذارند یک واحد تولیدی تعطیل و یک نفر بیکار شود.

فردی با بیان اینکه در حقیقت مردم سرمایه انقلابند باید این سرمایه حفظ شود، تصریح کرد: کمیسیون کارگری وظیفه دارد سیاست های کلی دولت را در شرایط مختلف در برخورد با مسائل کارگری در منطقه هماهنگ کند.

معاون استاندار افزود: نمایندگان  کارگران باید در جلسات کمیسیون کارگری حضور فعال داشته باشند و از نظرات آنها استفاده شود و از طرف دیگر باید حق و حقوق کارگران در مشاغل سخت به موقع پرداخت شود تا در موقع بازنشستگی مشکلی برای برقراری مطالبات آنان به وجود نیاید.

وی افزود: کمیسیون کارگری باید آخرین رویدادهای سیاسی، امنیتی محیط های کارگری را به دقت و حساسیت بررسی و تصمیم گیری کند.

فردی با تاکید بر اینکه مطالبات و حقوق معوقه کارگران در بخش های مختلف پرداخت شود، افزود: مدیران باید خود را در مقابل مردم پاسخگو بدانند و توجه داشته باشند که اگر مدیری پاسخگو نبود بهتر است خود با میل خود کنار برود. 

معاون استاندار با بیان اینکه باید مشکلات‌ مربوط به استان توسط همین کمیسیون حل شود، گفت: شرکت های بالای 35 نفر کارگر باید شورای اسلامی کار داشته باشند و کمتر از آن نماینده شورا و تشکلات کارگری باید تقویت شود و مشکلات کارگران را پیگیری و حل و فصل کنند. 

وی با عنوان اینکه کمیسیون کارگری زیرمجموعه شورای تامین استان است و ترکیب و شرح وظایف آن در قانون اشاره شده است، افزود:  بیش از ۱۱ عضو از دستگاه‌ها و ادارات مختلف هر کدام دارای یک رای هستند لذا طبق قانون شرح وظایف و اهداف کمیسیون، هماهنگ کردن تمام ارگانهای زیربط و تبیین حدود و وظایف هر یک از آنهاست که در رابطه با مسائل سیاسی و امنیتی مراکز کارگری استان مشخص است.

معاون استاندار گفت: این کمیسیون وظیفه دارد مسائل سیاسی و امنیتی مراکز کارگری را با دقت و حساسیت پی گیری و برنامه ریزی کرده و در برای حل و فصل آنها اقدامات لازم انجام دهد.

فردی تصریح کرد: بنابراین معضلات کارخانجات استان و انعکاس آنها با هدف تصمیم گیری و حل مشکلات و تحلیل نارضایتی ها باید همواره مد نظر مسئولان باشد.

وی افزود:  اهمیت این کمیسیون همین بس که مانند شورای تامین باید هر ۱۵ روز یکبار تشکیل شود و آخرین رویدادهای سیاسی و امنیتی محیط‌های کارگری را به دقت مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار دهد.

معاون استاندار با بیان اینکه این کمیسیون وظیفه دارد سیاست های کلی دولت را در شرایط مختلف در برخورد با مسائل کارگری در منطقه هماهنگ نماید، تصریح کرد:  مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید نامگذاری کردند بنابراین همه مسئولین باید زمینه و بستر را برای امر تولید که نیاز اصلی کشور است، فراهم کنند.

فردی افزود: هنر کمیسیون کارگری و دستگاه‌های اقتصادی این است که طوری برنامه ریزی کنند که یک واحد تولیدی تعطیل و یک نفر بیکار نشود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: به هر حال مراکز کارگری که مشکلات سیاسی امنیتی و کارگری دارند باید به قید فوریت و با هماهنگی، حل و فصل و از هرگونه شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز