خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست خراسان رضوی خبر داد:

صدور ۱۲۲ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده استان/ فعالیت ۲۲ آزمایشگاه معتمد در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۳۹۲

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از ثبت ۹۱ نمونه آلاینده در استان و صدور ۱۲۲ اخطاریه به واحدهای آلاینده خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد عرفانی در توضیح این خبر گفت: در سه ماه گذشته بیش از 150 نمونه آزمایشگاهی در بخش های مختلف خاک، فاضلاب، میکروبیولوژی، فلزی و ... در آزمایشگاه های تخصصی این اداره کل مورد سنجش قرار گرفت و از این تعداد  60 نمونه استاندارد و 91 نمونه غیر استاندارد و آلاینده ثبت و گزارش شد و اقدامات لازم برای رفع آلایندگی درچارچوب قانونی صورت گرفت.

وی ضمن اشاره به بازدید و پایش بیش از 600 واحد صنعتی و خدماتی در قالب طرح خوداظهاری طی سه ماه اخیر گفت: در حوزه پساب واحدهای صنعتی-خدماتی212  نوبت، در حوزه  پسماند بیمارستانی 193 نوبت و در حوزه  هوا 198 نوبت، بازدید و نمونه برداری از خروجی  واحدهای صنعتی و خدماتی عملیاتی شده و 79 نوبت نیز نظارت همزمان، بر عملکرد آزمایشگاه های معتمد صورت پذیرفته است.

اوی با اشاره به اینکه رفع آلایندگی واحدهای آلاینده از طریق بررسی گزارش های خوداظهاری منجر به صدور اخطاریه براساس تبصره یک ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده به 64 متخلف در موضوع آلاینده های هوا و 17 متخلف در بخش آلاینده های آب صورت گرفته است گفت: از 122 اخطاریه صادره طی سه ماهه اخیر ، 25 اخطاریه در حوزه تخلفات پسماند و فاضلاب بیمارستانی، 7مورد در حوزه فاضلاب بهداشتی و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و شهرک های صنعتی، 7 مورد در بخش رفع نقایص سنجشی در حوزه  هوا و 2 مورد در ارتباط با تخلفات آزمایشگاه  های معتمد تنظیم و ابلاغ شده است.

عرفانی ضمن اشاره به اینکه علاوه بر سنجش نمونه های آزمایشگاهی، بیش از 100 بازدید کنترلی در قالب پایش های شبانه، روزانه و رسیدگی به شکایات از مراکز صنعتی و خدماتی توسط کارشناسان اداره امور آزمایشگاه ها دربازه زمانی یاد شده انجام شده است گفت: با تشکیل کمیته آزمایشگاه های معتمد استان و بررسی پرونده های دریافتی، درخواست ارتقاء پنج آزمایشگاه متقاضی تایید و موافقت نامه کتبی صادر شده و در حال حاضر 22 آزمایشگاه معتمد در حوزه سنجش‌های آلاینده‌های آب، هوا، خاک، پسماند، فلزات و میکروبیولوژی در استان فعالیت دارند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز