خبرگزاری کار ایران

عبداللهی به ایلنا خبرداد :

علت لکه‌های نفتی در سواحل گناوه در دست بررسی است

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۳۷۸

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: آلودگی نفتی به شکل خمیری و قیر مانند، ۸ کیلومتر از ساحل گناوه را فرا گرفته است.

کامبیز عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این خبر اظهار داشت: آلودگی نفتی جمعه سوم مرداد در ساحل روستای چاهک در نزدیکی گناوه مشاهده شد و اکنون به ساحل این شهر نیز رسیده است.

عبداللهی با بیان اینکه هم اکنون 8 کیلومتر آلودگی نفتی در ساحل گناوه مشاهده شده و در حال بررسی منشاء آن هستیم، که بعد اقدام به پاکسازی کنیم، افزود: این آلودگی نفتی به شکل خمیری و قیرمانند است و وسعت زیادی ندارد.

وی گفت: با برسی های شکل گرفته توسط کارشناسان دریایی این آلودگی به آبزیان لطمه ای وارد نکرده است.

گناوه در شمال استان بوشهر و تاسیسات نفت فلات قاره بهرگان در 30 کیلومتری گناوه قرار دارد و لوله‌های نفتی که نفت را برای صادرات به جزیره خارگ منتقل می‌کنند از آب‌های ساحلی این شهرستان می‌گذرد.

مهر پارسال هم ساحل گناوه دچار آلودگی نفتی شد به طوری که بارها پاکسازی صورت گرفت اما جریان‌های دریایی دوباره آلودگی‌هایی را به ساحل می‌آوردند.

غلامرضا مهرجو فرماندار گناوه پیش از این گفته بود، این شهرستان هم به جزیره خارگ نزدیک است و هم مجموعه‌های وزارت نفت در آن فعالند به همین علت، باید میزان آلایندگی و آسیب این صنایع بر حوزه محیط زیست پایش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز