خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبر داد:

امضای تفاهمنامه همکاری استانداری البرز با دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور/ ایجاد 13 هزار شغل مهارت محور ظرف سه سال

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۳۳۶

استاندار البرز گفت: همه ما وظیفه داریم کاری کنیم که مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوانیم با حرکت به سوی آموزش رشته های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور را در حوزه اقتصاد برطرف کنیم.

به‌گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی امروز در جلسه شورای مهارت استان که با حضور صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و  حرفه‌ای کشور برگزار شد، ضمن تبریک روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و مهارتی و با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری میان استانداری البرز و دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، خواستار پیوند میان حوزه اقتصاد و دانشگاه شد.

استاندار البرز ابراز امیدواری کرد که با تحقق مفاد پیش بینی شده در تفاهم نامه همکاری که چشم انداز آن ایجاد اشتغال مهارت محور برای 13 هزار جوان استان ظرف مدت سه سال است، شاهد تحولات چشمگیری در حوزه تولید و صنعت استان بر مبنای شاخص مهارت باشیم.

وی افزود: استان البرز استانی صنعتی است که با وجود 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی ظرفیتی بسیار مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی کشور و به تبع آن کشور است که در صورت توجه به تامین منابع انسانی حرفه ای و کارآمد می تواند به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.

شهبازی با اشاره به اینکه اقتصادی بودن آموزش و شغل ها می تواند بسترهای لازم به منظور تحقق شعار جهش تولید را فراهم کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیاز صاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان به نیروی کار ماهر ضرورتی است که در صورت تحقق آن می تواند علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت های موجود اقتصادی راه را برای آینده ای روشن ترسیم نماید.

وی با تاکید بر اینکه مهارت آموزی با تولید و عمل حاصل می شود، یادآور شد: آنچه امروز در واحدهای دانشگاهی فنی و حرفه ای تدریس می شود 30 درصد آموزش های تئوری و 70 درصد آموزشهای عملی است که نیاز واقعی واحدهای تولیدی و صنعتی است.

استاندار البرز همچنین تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم کاری کنیم که مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوانیم با حرکت به سوی آموزش رشته های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور را در حوزه اقتصاد برطرف نمائیم.

به گفته وی در امضای این تفاهم نامه بندهای متعددی در خصوص تامین زیرساخت های مورد نیاز جهت رشد و توسعه فعالیت های کمی و کیفی فنی و حرفه ای در استان از جمله تامین مکان مناسب، راه  اندازی پردیس فنی و حرفه ای و همچنین تجهیزات و امکانات مورد نیاز است که تامین اعتبارات ملی و استانی می توان به اهداف متعالی آن دست یافت.

شهبازی در پایان سخنان خود از نگاه ویژه مسئولان ملی در توجه به نقش و تاثیرگذاری استان البرز در معادلات کشوری تقدیر و تشکر کرد و گفت: امیدواریم با تداوم این نگاه شاهد اتفاقات خوبی در سطح البرز و در حوزه های مختلف باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز