خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

تحریم فناوری‌های روز، قدرت رقابت تولیدات کشور با جهان را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۶۴

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به بحث اف.ای.تی.اف و قرارگرفتن ایران در لیست سیاه این گروه ویژه اقدام مالی و در پاسخ به احتمال بررسی مجدد این لایحه در مجلس یازدهم بیان کرد: با رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت، ممکن است مجلس یازدهم به این لوایح ورود پیدا کند، اما اگر احساس کنیم که این قبیل معاهدات بین‌المللی بهانه‌ای برای فشارآوردن به کشور است؛ طبیعی است که به این‌گونه معاهدات نپیوندیم.

به گزارش ایلنا جعفر قادری در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه سهولت فضای کسب‌وکار و امنیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از موضوعات مهم در بحث سرمایه‌گذاری است گفت: با این حال تحریم‌ها موجب ایجاد محدودیت برای دسترسی به تکنولوژی‌های روز شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تحریم فناوری‌های روز عملاً قدرت رقابت تولیدات کشور با کشورهای دیگر را کاهش داده است، می‌افزاید: محدودیت ورود به بازارهای بین‌المللی برای تأمین مواد اولیه و صادرات کالا یکی دیگر از موانع سرمایه‌گذاری در بخش تولید است.

این استاد اقتصاد دانشگاه سپس با اشاره به مشکلات موجود بر سر تأمین مالی سرمایه‌گذاری (ارزی و ریالی) خاطرنشان می‌کند: فرهنگ سرمایه‌گذاری اقتصادی در کشور ما فرهنگ قابل‌قبولی نیست و هنوز نگاه مثبتی نسبت به سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

 جعفر قادری در ادامه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم درصدد کاهش موانع تولید و بهبود فضای کسب‌وکار است، گفت: به این منظور مجلس اصلاحاتی را در مغایرت‌ها خلأهای قانونی در بحث تولید لحاظ خواهد کرد تا الزاماتی در انتقال فناوری، جلوگیری از واردات کالاهای قاچاق و فاقد استاندارد و کمک به تأمین مالی ایجاد شود.

نماینده شیراز در مجلس سپس با انتقاد از فضای کسب‌وکار در استان فارس افزود: برخلاف ادعاهای برخی مبنی بر سهولت فضای کسب‌وکار در فارس، نتیجه عدم سهولت در فضای کسب و کار، فرار سرمایه‌گذاران از فارس به استان‌های دیگر است.

جعفر قادری با بیان اینکه نمایندگان به دنبال سهولت در فضای کسب و کار استان هستند، خاطر نشان کرد: انتظارمان از مدیریت استان نیز آن است که موانع بر سر تولید و سرمایه‌گذاری را بردارند و مدیرانی به کار گیرند که توان و جسارت انجام این کار را داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز