خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

غربالگری کرونا برای 3 هزار زن باردار قزوینی/ شناسایی 320 مورد مشکوک به علائم کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۲۰۰

کارشناس برنامه مراقبت از مادران باردار مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: غربالگری ویروس کرونا برای 3 هزار و 750 زن باردار در استان قزوین انجام شد که از این میان 320 نفر مشکوک به علائم کرونا شناسایی شدند.

مینا بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: از روزهای شیوع ویروس کرونا (اسفند ماه 98 تا پایان تیر ماه 99) سه هزار و 750 زن باردار در دو مرحله غربالگری کووید 19تحت مراقبت قرار گرفتند که از این تعداد 320 مادر باردار مشکوک به علائم کرونا به مراکز تشخیص و درمان ارجاع شد.

کارشناس مرکز بهداشت شهید بلندیان افزود: برای دو هزار و 657 زن باردار مراجعه شده به مراکز خدمات جامع سلامت، 52 هزار و 34 خدمت ارائه شده است که این مراقبت ها، شامل: اندازه گیری تب، فشار خون، وزن و شنیدن صدای ضربان قلب جنین است.

به گفته بهرامی، در صورت نیاز به انجام آزمایشات تخصصی، سونوگرافی و همچنین غربالگری ناهنجاری جنین، زنان باردار به سطوح بالا تر ارجاع داده می شوند و بخشی از ارجاعات نیز به دفتر حمایت از زنان باردار واقع در بیمارستان کوثر قزوین انجام می شود.

وی با بیان اینکه اولین پیگیری زنان مبتلا به کووید 19 پس از شناسایی توسط کارشناسان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت انجام می‌شود، افزود: پیگیری مستمر تا 14 روز، توسط رابط پرخطر مرکز (ماما) انجام می‌شود و با توجه به اهمیت سلامت روان در زنان باردار، تمامی افراد مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت مورد مشاوره سلامت روان قرار گرفتند و زنان بارداری که تمایل به مراجعه حضوری نداشتند، مشاوره تلفنی دریافت کردند.

این کارشناس یادآور شد: مجموع اقداماتی که در راستای ارتقای سلامت زنان باردار و زایمان انجام می‌شود تا 42 روز پس از زایمان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز