خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت کرونا در مازندران؛

بستری ۱۹۳۹ نفر در مراکز درمانی علوم پزشکی مازندران و بابل/ شهادت دهمین مدافع سلامت در استان

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۱۲۷

کرونا در مازندران همچنان می‌تازد و با وجود آنکه به گفته استاندار مازندران، ۷۵ درصد مردم این استان، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند و به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده، اوضاع کمی بهتر شود اما تاکنون ۱۹۳۹ نفر در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند.

به گزارش ایلنا، سیدعباس موسوی رئیس این دانشگاه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۱۹۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۶۲۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

وی تاکید کرد: با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن مداوم دست‌ها و استفاده همیشگی و درست از ماسک در محل‌های عمومی از ابتلا به کروناویروس جلوگیری کنید.

موسوی از هموطنان خواست تا در شرایط فعلی برای حفظ سلامت خود و دیگران از سفر به مازندران اجتناب کنند.

آخرین آمار کرونا در بابل

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۳۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ بیمار جدید بستری و ۳۳ بیمار هم ترخیص شدند. ۴۳ بیمار نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

یک آملی؛ دهمین شهید مدافع سلامت مازندران

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، شادروان مهدی فرزانه بهیار بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان آمل، پس از ماه‌ها خدمت به بیماران کرونایی، بر اثر ایست قلبی ناشی از بیماری کرونا به دیار معبود شتافت.

نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و کیوان مرادیان نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز عصر دیروز برگزار شد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست به ارائه گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان پرداخت و اظهار کرد: هدفمان در حوزه سلامت استان تحقق عدالت در توزیع امکانات و تجهیزات در همه مناطق استان است و در این راستا سیمای سلامت را برای توسعه این حوزه در بلوک های استانی تدوین کردیم.

وی با ذکر این نکته که چندین پروژه عمرانی در حوزه درمان در استان در دست اجرا و تکمیل است خواستار حمایت و همدلی نمایندگان استان در این بخش شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در مازندران با بیان اینکه در سطح استان در راستای کنترل اپیدمی ویروس کووید ۱۹ در زمینه تامین تجهیزات مراکز درمانی و نیروی انسانی اقدامات موثری انجام شد، به افزایش بیماران کرونایی در استان اشاره کرد و افزود: باید اقدامات پیشگیرانه را همچنان در دستور کار خود داشته باشیم، فرهنگ استفاده از ماسک را در بین مردم نهادینه کنیم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را اهمیت دهیم و زمینه اقداماتی که سبب اجتماعات می شود را در جامعه فراهم نکنیم.

کیوان مرادیان نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، جویبار، سوادکوه و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، کادر بهداشت و درمان استان و دست اندرکارانی که در عرصه مقابله با کرونا تلاش می کنند، خواستار تسریع در روند تکمیل بیمارستان رازی و سایر پروژه های سلامت در حوزه انتخابیه خود شد و گفت: باید همه کمک کنند تا در راستای خدمت رسانی به مردم، مشکلات پیش روی حوزه سلامت رفع گردد و در این راستا نمایندگان استان از هیچ کمکی دریغ نمی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز