خبرگزاری کار ایران

مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس:

تعدادی از مصلی های نماز جمعه نیمه کاره مانده‌اند/ ائمه جمعه هیچ‌گاه تعطیلی ندارد

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۰۰۴

مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس با بیان اینکه تعدادی از مصلی های نماز جمعه به دلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه کاره مانده‌اند، عنوان کرد: از مسئولان استان، سازمان برنامه و بودجه و همچنین نمایندگان مجلس درخواست داریم تا عزم جدی برای تخصیص اعتبار و تکمیل احداث مصلی های نماز جمعه شهرستان‌ها داشته باشند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسین ملک ‌مکان در نشست خبری  هفته بزرگداشت نماز جمعه گفت: ‌اولین جلسه ستاد استانی بزرگداشت هفته نماز جمعه در قالب شورای فرهنگ عمومی به ریاست نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و با جانشینی استاندار برگزار شد که در آن مصوباتی به شهرستان‌ها ابلاغ شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با بیان اینکه اولین نماز جمعه در سال58 به فرمان امام خمینی (ره) در تاریخ 5 مرداد و امامت آیت الله طالقانی برگزار شد، عنوان کرد: به‌ مناسبت بزرگداشت هفته نماز جمعه سه ستاد در سطح کشور، استان و شهرستان‌ها تشکیل شد که برنامه‌های بزرگداشت با شعار «ایران قوی، همبستگی ملی، مسئولیت اجتماعی» از سوی ستاد مرکزی انتخاب شد.

ملک ‌مکان با اشاره به ادامه دار بودن فعالیت ائمه جمعه در شرایط شیوع کرونا گفت: برخی تصور می‌کردند در شرایط شیوع کرونا که اقامه نماز جمعه تعطیل است، ائمه جمعه بیکار هستند در صورتی که اقامه نماز جمعه تنها یکی از مسئولیت‌های ائمه جمعه است و  وظایفی دارند که هیچ‌گاه تعطیلی ندارد.

وی با اشاره به عدم برگزاری نماز جمعه در 55 شهر به دلیل شیوع کرونا تصریح کرد: اما در ایام کرونا ائمه جمعه سخت‌تر و بیشتر وارد میدان شدند و در بحث سرکشی از خانواده‌های قربانیان کرونا و همچنین تغسیل اموات کرونایی طی این ایام ورود کردند تا امورات مختلف مردم را سامان دهند.

ملک‌ مکان افزود: درحالی عملیات احداث مصلی در شهرستان های مرودشت، داراب، فیروزآباد، سروستان، خرامه، زاهدشهر، خشت بین۲۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است که روند کار نیاز تخصیص اعتبار دارد و همچنین مصلی های نماز جمعه شهرهای اقلید و بیضا نیز تنها اقدامات ابتدایی انجام شده است و بقیه به دلیل نبود بودجه متوقف شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز