خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد:

آغاز نام نویسی ودیعه اجاره مسکن در قزوین

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۸۹۴

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از آغاز ثبت نام ودیعه اجاره مسکن در استان قزوین تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، ابراهیم مبارک‌قدم اظهار کرد: برای رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ثبت‌ نام از متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از امروز /شنبه/ با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌ نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

مبارک‌قدم با بیان اینکه شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می‌شود باید به نام فرد متقاضی باشد، تصریح کرد: در ادامه زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس  Tem.mrud.ir اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ودیعه اجاره مسکن در سه قالب ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومانی خواهد بود، افزود: تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی برای تهران و ۳۰ میلیونی نیز برای کلان شهرها محاسبه شده اما برای سایر شهرها از جمله قزوین این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و میزان اقساط ماهانه آن نیز ۱۶۰ هزار تومان است.

این مسئول نرخ سود تسهیلات یاد شده را ۱۳ درصد اعلام و یادآور شد: مستاجران تنها سود این وام را پرداخت کرده و اصل وام نیز در پایان سال به بانک برگردانده خواهد شد.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید شرایط مندرج در ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی از جمله داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته و دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

مبارک قدم اضافه کرد: کارگران و حقوق بگیران ثابت (با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های ۵ نفر به بالا)، خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار مشمول دریافت این وام نیز می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز