خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان، متناسب با تحولات اقتصادی به‌روز شوند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۸۶۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه بسته‌های سرمایه‌گذاری استان باید متناسب با تحولات اقتصادی به‌روز شوند، افزود: دبیرخانه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری باید به صورت مستمر، تحولات را رصد کرده و گروه‌های تخصصی خود را فعال‌تر کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،علی جهانگیری در جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان، با اشاره به پیشنهاد تشکیل اتاق فکر سرمایه‌گذاری، گفت: اصل این کار ایده خوبی است، اما مشکل ما در حوزه سرمایه‌گذاری، نه از لحاظ فکری و نظری، بلکه از لحاظ عملیاتی است و به نظر می‌رسد که برای تحرک‌بخشی به این حوزه، نیاز به عزم و تلاش جدی و همگانی داریم.

وی با تأکید بر همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری، گفت: با توجه به اینکه معادلات اقتصادی به سرعت در حال تغییر است، بنابراین این بسته‌ها نیز باید به صورت مستمر و متناسب با تحولات اقتصادی به‌روز شوند.

جهانگیری با تأکید بر اصلاح فرایندها در حوزه سرمایه‌گذاری، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری که به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌شوند باید از هر نظر آماده سرمایه‌گذاری باشند و بعد از ورود سرمایه‌گذار معلوم نشود که زیرساخت‌ها موجود نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی همچنین استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات بخش صنعت و تولید را ضروری دانست و گفت: کارگروه‌هایی مانند کارگروه تسهیل، ظرفیت‌های قانونی بالایی دارند و در صورتی که از این ظرفیت‌ها استفاده شود بسیاری از مشکلات قابل حل است.

جهانگیری با تأکید بر اینکه اجازه انباشت پرونده در کارگروه تسهیل را نداده‌ایم، افزود: در حال حاضر هر هفته چند جلسه کارگروه تسهیل را برگزار می‌کنیم و تعداد پرونده‌ها نیز افزایش یافته است تا مشکلات واحدها در سریع‌ترین زمان حل شود.

وی همچنین تأکید کرد: همه دستگاه‌ها موظفند تهدیدها و فرصت‌های حوزه‌های مختلف اقتصادی را شناسایی و در اختیار دبیرخانه کارگروه امور اقتصادی قرار دهند تا برای مشکلات در زمان مناسب راه حل پیدا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز