خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

هرمزگانی‌ها از تجمعات عید قربان خودداری کنند/ امیدوارم مردم تجربه تلخ عید فطر را تکرار نکنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۶۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه هشت شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن عید قربان امیدوارم مردم تجربه تلخ عید فطر که منجر به شیوع بیشتر بیماری شد را تکرار نکنند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حسین فرشیدی اظهارکرد: کرونا در روز دوم مردادماه جان ۵ نفر را در هرمزگان گرفت تا با مثبت شدن جواب آزمایش ۷ فوتی مشکوک به کرونا در هفته گذشته شمار فوتی‌ها به ۴۹۶ نفر افزایش یابد.

وی افزود: از بیماران جدید پذیرش‌شده ۸ نفر بدحال بودند و دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشتند که می‌طلبد افراد با علائم تب، سرفه و تنگی نفس زودتر به مراکز جامع سلامت و درمانی مراجعه کنند.

فرشیدی ادامه داد: اکنون ۴۱۸ بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که از این شمار ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۳۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت موارد ابتلا به کرونا در هرمزگان کاهش یافت و پذیرش بیمارستانی بیماران مبتلایان به کرونا ۱۳ درصد ریزش داشت.

فرشیدی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های این هفته نسبت به هفته قبل تغییر چندانی ندارد، عنوان کرد: در هفته گذشته ۶۱ نفر براثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.

وی با بیان اینکه تغییر محسوسی در وضعیت مبتلایان به کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند رخ نداده است، اظهار کرد: استفاده از ماسک در استان افزایش‌یافته، ولی فاصله‌گذاری اجتماعی کمتر رعایت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه هشت شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، تصریح کرد: افراد علامت‌دار به مراکز جامع سلامت و درمانی مراجعه و شهروندان رعایت فاصله‌گذاری یک و نیم متر را رعایت کنند و در فضای بسته با ماسک بیش از پنج دقیقه قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از کرونا تجمعات بالای ده نفر ممنوع است، خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان شهرستان پارسیان باید نسبت به افزایش موارد مثبت به کرونا در هفته گذشته نیز حساس‌تر باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه عید قربان در پیش است از مردم خواست تجمع نکنند و تجربه تلخ عید فطر که منجر به شیوع بیشتر بیماری شد را تکرار نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز