خبرگزاری کار ایران

ایلنا از البرز گزارش می دهد؛

نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در برخی بانک‌های کرج/یک مقام مسئول:بانک‌ها رعایت می‌کنند، مردم احساس مسئولیت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۵۵۲

اگرچه موج اول شیوع کرونا در استان البرز با تلاش کادر زحمتکش درمان و همراهی مردم کنترل شد اما این روند در پیک دوم بیماری با سهل انگاری برخی از ادارات از جمله بسیاری از شعب بانک‌های استان بویژه کرج و بی‌تفاوتی برخی از مدیران آنها نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی،استان را در وضعیت بحرانی قرار داده است.آمار روزانه ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس، ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی را بیشتر از قبل می‌طلبد که البته آن هم بدون همراهی مسئولان ادارات و شهروندان میسر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،ضرورت اجرای دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها و برخی از ادارات و سازمانها که چرخ اقتصاد آنها با مشارکت مردم می‌چرخد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بی‌توجهی به این مقررات برای ایجاد منافع مالی که جانِ پرسنل و مردم را تهدید کند، جبران ناپذیر بوده و مدیرانی که با تخطی از خط قرمزها عبور می کنند باید پاسخگوی جامعه باشند.

ملزم به اجرای پروتکل‌های مقرر شده هستیم

اگرچه برخی از رؤسای چند شعب بانک‌های ملت، ملی و شهر ،در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از رعایت مواردی مانند ضدعفونی کردن مداوم محیط کار،عدم پذیرش مشتری بدون ماسک، جلوگیری از تجمع مراجعه‌کنندگان در فضای داخلی بانک و قرار دادن پرده پلاستیکی بین متصدی و مشتری سخن گفتند اما بسیاری از کارکنان همین بانک‌ها از چشم‌پوشی  برخی مدیرانشان در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی‌ در شعب  از سوی برخی همکاران و مراجعان  به دلیل حفظ مشتری خبر می‌دهند. 

براساس گزارش ایلنای البرز  و در مراجعه حضوری ، تعدادی از شعب بانک‌های کرج  این پروتکل‌ها تا حدی میان کارکنان و مردم رعایت می‌شد  اما در بین مشتریان بانک، مراجعه کنندگان بدون ماسک هم دیده می‌شد  که به گفته برخی کارکنان آنها این موضوع به دلایل گفته شده  نادیده گرفته شده و خدمات بانکی به این افراد ارائه می شود.

با تخلف در اجرای پروتکل‌ها برخورد جدی می شود 

نورمحمد فردی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر شرایط تخطی بهداشتی بانک‌ها، ادارات و مراکز دولتی در زمان شیوع کرونا، اظهار داشت: مطابق با دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی ادارات، سازمانها، دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها که با مردم، ارتباط مستقیم دارند باید با جدیت، اجرا شود.

وی افزود: مدیران این دستگاه‌ها موظف به اجرای مواردی همچون استفاده از ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی و رعایت فاصله اجتماعی در بین پرسنل و مراجعان هستند. 

معاون استانداری البرز در ارتباط با تخلفات ادارات و بانکها، تصریح کرد: در این ارتباط، دستگاه‌های نظارتی، چنانچه خلاف دستورالعمل فوق، گزارش کنند با مدیران متخلف، برخورد جدی، خواهد شد.

تهدید علیه سلامت مردم، جرم است

جعفر داراب خانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز  هم در گفت و گو  با ایلنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی با حفظ جان مردم مرتبط بوده و عدم رعایت آن، سلامتی جامعه را تهدید می کند، تحت هر شرایط و بدون استثناء همه موظف به اجرای آن هستند، زیرا تهدید علیه سلامت عمومی جرم است. 

داراب خانی تاکید کرد: هر فرد اعم از کارمند یا ارباب رجوع، چنانچه بدون ماسک در مکان اداری، سازمان، بانک و ... حضور داشته باشد، ممکن است عامل انتقال بیماری کرونا شود لذا هیچ توجیهی برای عدم استفاده از ماسک، قابل قبول نیست.

بانک‌ها احساس مسئولیت کنند

احمد ملکی راد،رئیس اداره امور شعب بانک ملی ایران در  استان البرز در گفت و گو  با  ایلنا درباره ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در بانک‌های البرز گفت: مشتریان بانک‌ها اغلب از طیف های مختلف و متنوع جامعه و در رده سنی مختلف هستند لذا به رغم  تاکید و اجبار ما بر استفاده مشتریان از ماسک ،اما عده ای رعایت نمی‌کنند  که به نظرم خود مردم هم باید  با احساس مسئولیت بیشتر  این موارد را بدون اجبار و کنترل، رعایت کنند.

ملکی راد گفت: در شرایط شیوع بیماری کرونا در حد لازم فاصله اجتماعی بین مراجعه کنندگان و پرسنل رعایت می شود و مقرر شده طی چند نوبت وسایل و فضای داخلی شعب، ضدعفونی شود.

این مقام مسئول  با عنوان اینکه دستور الصاق پرده نایلونی شفاف برای حدفاصل مشتری و متصدی بانک‌ها و پدالی شدن دستگاههای نوبت شمار، صادر شده، تصریح کرد: همکاران ملزم به استفاده از ماسک  و سایر موارد بهداشتی در قالب پروتکل های ابلاغی هستند و  در بازدید از شعب تحت پوشش، این موضوع رصد و کنترل می شود.

یک نفر فوتی و بیش از ۵۰۰ پرسنل بانکی مبتلا به کرونا

رئیس اداره امور شعب استان البرز بانک ملّی ایران در ادامه با اشاره به آمار مبتلایان در پرسنل بانک‌ها افزود: از بین ۴ هزار و ۶۰۰ پرسنل بانکی شعبات دولتی، نیمه دولتی و خصوصی البرز تعداد ۵۰۲ نفر از اول اسفند ۹۸ لغایت ۱۵ تیر ماه سال جاری به کرونا مبتلا شده اند که در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر در مرخصی استعلاجی یا استحقاقی به سر می برند و مراکز درمانی اختصاصی بانک‌ها،  روند درمان بیمارستانی یا قرنطینه خانگی پرسنل مبتلا را پیگیری می کند.

ملکی راد با بیان اینکه یک نفر پرسنل مرد در یکی از شعبات بانکی البرز به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده است، ادامه داد: بیمارستان بانک ملی علاوه بر انجام آزمایش CPR در استانها از ارائه انواع مشاوره های درمانی و پزشکی به بیماران و مراجعین دریغ نمی کند. این بیمارستان یکی از مراکز درمانی برای مداوای بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است.

ضرورت عدم تحویل پول نقد در سپرده گذاری بانکی

وی با تاکید بر  استفاده مردم از خدمات غیرحضوری و قابلیت های سامانه های مجازی و اپلیکیشن های بانکی و خودداری از حضور فیزیکی در شعب بانکی به ایلنا گفت: مقرر شد دریافت و پرداخت وجوه نقد در شعب به حداقل برسد اما به‌رغم وجود دستگاه های خوددریافت، خودپرداز و کارتخوان، متاسفانه مردم رعایت نمی‌کنند و بخشی از واریز و سپرده گذاری بانکی به صورت پول نقد انجام می شود که این موضوع در روند شیوع بیماری موثر است.

این مدیر استانی ادامه داد: سعی می‌کنیم با خدمات اینترنتی و افزایش سقف انتقال پول، اضافه شدن دستگاههای خودپردازها و افزایش مبلغ کارت هدبه، بتوانیم پرداخت  پول نقد به مشتری را به حداقل برسانیم. به شهروندان نیز تاکید می کنیم از تحویل پول نقد خودداری کنند چراکه انتقال پول نقد یکی از مهم‌ترین راهها برای شیوع بیماری  کرونا است. 

گزارش: معصومه امین زاده _ سرپرست خبرگزاری ایلنا(ی) البرز

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز