خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه:

امکان بازگشایی تالارها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد/ اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها برای حفظ سلامت مردم است

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۵۱۰

استاندار کرمانشاه گفت: همکاری و همراهی تالارداران، اصناف و مردم برای عبور از پیک کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری بسیار مطلوب بوده و با تداوم این روند می‌توانیم شاهد کاهش آمار مبتلایان در استان و مهار این بیماری باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازکرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست بررسی مشکلات تالارداران کرمانشاه به ضرورت حل مشکل کسب و کارهای زیان دیده از بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: به صورت کامل مشکلات تالارداران و سایر اصناف را بررسی کرده ایم و در ستاد نیز چندین بار این موضوعات مطرح شده است و به عنوان استاندار وظیفه دارم هم سلامت عموم مردم را در اولویت قرار دهیم و پاسخگوی معیشت کارگر و پرسنلی باشم که در این کسب و کارها فعالیت می کنند.

مقام ارشد استان تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در راستای حفظ اشتغال بنگاه ها و صیانت از نیروی کار امکان بهره مندی رسته های شغلی مختلف فراهم شده و برای تالارداران نیز همین امکان برای همه پرسنل اعم از تحت پوشش بیمه و غیربیمه ای میسر شده است.

بازوند پیگیری موضوع معوقات بانکی و تأخیر در پرداخت اقساط تالارداران را به دلیل نبود درآمد، تعطیلی و شیوع کرونا را نیز در دستور کار ستاد استانی قرار داد و گفت: روز شنبه در جلسه ستاد مهار و مدیریت بیماری کرونا این مهم پیگیری خواهد شد و حتماً با نگاه حمایتی تلاش خواهیم کرد بخشی از مشکلات این عزیزان را نیز حل کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اصناف و مردم در مهار بیماری کرونا و عبور از پیک خرداد همکاری بسیار شایان و مناسبی داشتند؛ گفت: رفتار این بیماری ناشناخته است و در سطح جهان به بسیاری از کشورها در حوزه اقتصاد خسارت وارده کرده که استان کرمانشاه نیز متأثر از این بیماری تاکنون 10 هزار میلیارد تومان خسارت دیده است اما راهکار کاهش خسارت آتی همکاری و همراهی بیشتر برای مبارزه با کرونا است و وضعیت فعلی نمی تواند تضمینی برای قطع زنجیره انتقال یا وارد نشدن به پیک جدیدی باشد به همین لحاظ انتظار داریم این موضوع درک شود که اعمال محدودیت و ممنوعیت ها برای کاهش خسارت و حفظ سلامت مردم است.

وی افزود: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی هم اکنون 330 نفر بیمار بستری در بیمارستانهای کرونا داریم و وضعیت هنوز مطلوب نیست که با این شرایط اگر فردی مبتلا وارد یک تالار عروسی یا مراسم عزا شود و پروتکل ها را نیز رعایت ننماید، به یقین مشکلات و چالش های بیشتری در آینده خواهیم داشت.

بازوند ادامه داد: گرفتاری ها و سختی های مردم را می دانیم و مشکلات کسب و کارها و تالارداران را نیز درک می کنیم اما عبور از این بحران با همراهی و همدلی امکان پذیر است و بر این اساس فردا در ستاد کرونا استان درخواست تالارداران برای بازگشایی با ظرفیت 50 درصد و تعهد به رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور نمایندگان این صنف بررسی می شود.

وی در خاتمه ضمن بررسی وضعیت هزینه های حامل های انرژی تالارداران از امکان پرداخت تسهیلات جدید نیز به این صنف خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز