خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان شرقی گزارش می‌دهد؛

ادامه قطعی آب در تبریز فاجعه بار خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۴۴۸

طرح انتقال آب ارس برنامه‌ایی برای 5 سال آینده آب تبریز است؛ اما این روزها ودر مراحل گذر، تبریز در شرایط کرونایی قرمز با کم آبی مواجه است یعنی اگر یک درصد از مردم تبریز، براثر قطعی آب تبریز امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشته باشند، با فاجعه کرونایی مواجه خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در برنامه‌های زمان بندی برای اکثر محلات تبریز در ساعات اوج مصرف روزانه برنامه قطعی آب تدارک دیده است و قطعی های طاقت فرسای 6 ساعته آب تبریز،مردم و مراکز خدماتی را با مشکلات عدیده  روبرو کرده است.
گرمای بی سابقه هوای تبریز از یک طرف و کرونا از طرف دیگر به گفته مسئولین امر مصرف آب را به صورت صعودی بالا برده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان می‌گوید: استاندارد مصرف ۱۵۰ لیتر است ولی در حال حاضر به ۲۵۰ لیتر رسیده است که این موضوع در مصرف آب فاجعه است زیرا آب در دنیا ثابت بوده و منشایی برای تولید آن نیست.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: متولی اصلی تولید آب،شرکت آب منطقه‌ای است ولی باید سیستم را به گونه‌ای جلو برد که مصرف بهینه داشته باشیم تا در آینده مشکلی نداشته باشیم زیرا از آخرین ظرفیت زرینه‌رود استفاده می‌کنیم.

انتقال آب ارس به تبریز،رویا یا واقعیت؟
طرح انتقال آب رودخانه ارس به شمال شرق دریاچه ارومیه شامل آبگیری در حاشیه رودخانه ارس در محدوده جلفای منطقه آزاد ارس با ظرفیت ۳۰۰ میلیون متر مکعب در سال، بیست و ششم مرداد ماه ۱۳۹۲ توسط وزیر وقت نیرو و جمعی از مقام های ارشد کشوری و استانی کلنگ زنی شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان می‌گوید: بحث انتقال آب ارس به تبریز در سریع‌ترین زمان اتفاق بیافتد،البته اگر ارس به تبریز بیاید شاید چند سال راحت باشیم ولی اگر با همین روند افراطی پیش برویم دوباره روز از نو، روزی از نو و تسریع در انتقال آب ارس به تبریز ضرورت دارد.
این طرح بیشتر برای مردم شبیه یک رویا میباشد زیرا باتوجه به شرایط اقتصادی در کشور این پیش بینی ها مبنی بر خاک خوردن دوباره این پروژه بخاطر عدم وجود اعتبار لازم جهت تخصیص است و باید منتظر تصمیم های دیگری از سمت مدیران باشیم.

اجرای طرح انتقال آب ارس به تبریز به ۵سال زمان نیاز دارد

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تسریع در انتقال آب ارس به تبریز اظهار کرد: اجرای این طرح به پنج سال زمان نیاز دارد بر این اساس تا آن زمان باید راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت برای تامین آب اجرایی شود.

یوسف غفارزاده اظهار کرد: حذف آب صنعت از آب شرب یکی از راهکارهای کوتاه مدت و میان مدت در تامین آب تبریز است.
وی گفت: برای انتقال آب ارس به تبریز ۶۸۰ میلیون یورو اعتبار پیش‌بینی شده که حدود ۱۵هزار میلیارد تومان به قیمت روز است!

 طرح انتقال آب ارس به تبریز اولویت های اصلی نمایندگان

میر تاج الدینی نماینده تبریز در مجلس گفت: طرح انتقال آب ارس در حال حاضر جزو اولویت های اصلی نمایندگان است و در تلاش هستیم با همکاری بخش خصوصی اجرای این طرح تسریع شود. 
مسئولین استان در حالی لزوم انتقال آب ارس به تبریز صحبت می‌کنند که این طرح از سال 92 دیگر خبری در این باره نیست و بارش های اخیر باران در تبریز مشکلی از بی آبی تبریز را مرتفع نکرد و بازهم این مشکل نیز در حد حرف و بدون اقدام به قوت خود باقی‌است.
طرح اتقال آب ارس برنامه‌ایی برای 5 سال آینده آب تبریز است؛ اما این روزها ودر مراحل گذر، تبریز در شرایط کرونایی قرمز با کم آبی مواجه است. و این یعنی اگر یک درصد از مردم تبریز، براثر قطعی آب تبریز امکان رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشته باشد،بدون شک با فاجعه‌های کرونایی در این شهر مواجه خواهیم بود.
مسئولان امر نیز با در نظر گرفتن شرایط کرونایی باید برای رفع بی آبی تبریز در این روزها تدابیری اتخاذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز