خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

معیشت بیشتر جامعه معلولان در خطر است/نمایندگان مجلس پیگیر افزایش مستمری مددجویان باشند

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۳۲۵

فعال حوزه معلولان و مددجویان مشهد گفت: گرانی افسارگسیخته برای اقشار ضعیف و سایه سنگین این معضل به شکل محسوسی در حال افزایش است.

اسماعیل محمدیانی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مشهد گفت: طبق ماده ۷۹ قانون برنامه توسعه ششم دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هر سال حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، در چارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، با حذف خانوارهای پردرآمد و درج ردیف مستقل در جدول موضوع ماده ۳۹ این قانون، از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت کند.

وی ادامه داد: مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به خصوص معلولان در سال ۹۷ با پیگیری و اعتراض‌های جمعی از معلولان فقط چهارده درصد و در سال ۹۸ و ۹۹ هیچ افزایشی نداشته است.

فعال حوزه معلولان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بیشتر معلولان و مددجوهای تحت پوشش نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد که از دریافت مستمری اول ۶۳ هزارتومان تا ۱۲۰ هزارتومان محروم هستند اگر بخواهند این مستمری را دریافت کنند شرایط خیلی سختی دارد.

وی تصریح کرد: مدیران کمیته امداد بارها اعلام کرده‌اند که یارانه نقدی ۴۵ هزارتومانی، و یارانه معیشتی ۵۵ هزارتومانی جز مستمری مددجویان است، اما روی چه حساب و قانونی شما این دو یارانه را به عنوان مستمری مددجویان می دانید؟ بیشتر کارمندان دولت هم این دو یارانه را دریافت می‌کنند پس چرا جز حقوق ماهیانه آنها حساب نمی‌شود؟

محمدیانی نسب گفت: قطع شدن مستمری و افزایش مستمری برخی از مددجویان بدلیل انتقال پرونده از استانی به استان دیگر، انتقال پرونده به دلیل ازدواج یا تغییر محل زندگی این افراد است یا هر دلیل دیگری، این مشکل را به گوش مسئولان رسانده‌ام اما فقط یک بخشنامه داده اند، در صورتی که این مشکل باید از ریشه حل شود، وقتی مددجو یا یک معلول پرونده‌اش را به استان دیگر انتقال می‌دهد کلی هرج و مرج برای او به وجود می آید و برای قطع مستمری باید تلاش کند تا مجدد برقرار شود، اگر هم بخواهد برقرار شود باید چندین سال پشت نوبت قرار بگیرد که این اصلا درست و صحیح نیست.

وی اظهار کرد: نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان بر عهده نمایندگان مجلس است ولی متاسفانه هیچ توجهی نمی‌شود، معلولان و مددجویان همیشه هم در صحنه حاضر و آماده هستند و اولین اشخاصی هستند که پای صندوق‌های رأی حضور دارند اما نمایندگان و مدیران وقتی بر روی صندلی‌های سبز می‌ نشینند این قشر را از یاد می برند.

این فعال حوزه معلولان گفت: ما از نمایندگان مجلس عاجزانه تقاضا داریم به مسئله افزایش مستمری‌های مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد طبق برنامه ششم توسعه که هرساله باید ۲۰ درصد اضافه شود و دوسال است که یک ریال اضافه نکردند ، ورود پیدا کرده و دولت را موظف کرده تا حق ما را پرداخت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز