خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار انجام شد؛

تفاهمنامه معین اقتصادی شهرستان کوهسرخ امضاء شد

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۳۱۷

در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی خراسان رضوی، تفاهمنامه همکاری با معین اقتصادی شهرستان تازه تاسیس "کوهسرخ" روز پنجشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی و مسئولان این شهرستان به امضا رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بسیار معین اقتصادی شهرستان کوهسرخ در سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی گفت: معین اقتصادی این شهرستان یکی از شرکت‌های توانمند صنعتی – معدنی در بورس است.

علیرضا رزم حسینی افزود: برای رسیدن به توسعه مهمتر از سرمایه و پول، توانمندی افراد است زیرا بدون برخورداری از انسانهای توانمند نمی‌توان مسیر توسعه را طی کرد، دوران پر کردن سپرده‌های بانکی در خراسان رضوی سر آمده است و باید سرمایه‌ها به سوی توانمندسازی مردم در مناطق محروم و بهره گیری از سرمایه اجتماعی هر منطقه برای از بین بردن فقر و ثروت آفرینی از ظرفیتها سوق یابد.

استاندار خراسان رضوی گفت: تنها یک ماه از تبدیل کوهسرخ به شهرستان می‌گذرد و تعداد جمعیت بیکار آن نیز کمتر از هزار نفر است، برای معین اقتصادی این شهرستان که از شرکتهای توانمند بخش خصوصی است، به صفر رساندن این میزان بیکاری کار ساده‌ای است.

وی افزود: سیاست ما برای مدیریت خراسان رضوی تقویت بنگاه‌های اقتصادی بزرگ استان به منظور تقویت بنگاه‌های اقتصادی کوچکتر است، در صورتی که این دو بخش به یکدیگر پیوند داده شوند، کسب و کارهای خرد در مواجهه با بحرانها آسیب نمی بینند و میزان پایداری آنها افزایش می‌یابد.

رزم حسینی با بیان اینکه بیش از پنج ماه از درگیری خراسان رضوی با بیماری کووید ۱۹ می‌گذرد، ادامه داد: دو یا سه ماه اول اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی، صرف توجیه و گفتمان سازی با معین‌های اقتصادی شد و هم اینک ۹۶ درصد از ۲۳۰ معین اقتصادی که برای توانمندسازی مناطق محروم با آنها تفاهمنامه منعقد شده، بنگاه‌ بخش خصوصی هستند.

وی گفت: از آنجا که توقف اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در خراسان رضوی با تغییر مدیریتها محتمل است، نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی توسط اتاق بازرگانی خراسان رضوی شکل گرفت و این نهاد بطور مداوم در حال بررسی وضعیت و عملکرد معین‌های اقتصادی است.

استاندار خراسان رضوی افزود: فعالیت معین‌های اقتصادی در طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی یک حرکت داوطلبانه در راستای استفاده از ظرفیتهای هر منطقه برای توانمندسازی و خوداتکایی مردم است و هیچ وظیفه یا مسوولیت دولتی این مهم را پشتیبانی نمی‌کند.

وی ادامه داد: دفاتر تسهیلگری و ۳۰ راهبر آموزش دیده برای هدایت مردم در هر منطقه به منظور اجرای طرح‌های توانمندسازی ذیل الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی در خراسان رضوی ایجاد شده است.

رزم حسینی گفت: نمایندگان همه ارکان حاکمیتی به همراه مسئولان بنگاه‌های اقتصادی ذیل الگوی مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی گرد هم آمدند تا برای توسعه هر منطقه همگام و همراه شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: تاکنون ۲۳۰ شرکت بخش خصوصی یا نهاد عمومی ذیل طرح مثلث توسعه اقتصادی–فرهنگی به همراه نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی مسئولیت توانمندسازی مردم و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در روستاهای خراسان رضوی را برعهده گرفته‌اند.

علی رسولیان افزود: با تفکیک شهرستان کوهسرخ از کاشمر طی مذاکراتی که با استاندار خراسان رضوی انجام گرفت، مقرر شد معین اقتصادی این شهرستان از بین شرکت‌های توانمند بخش خصوصی تعیین شود.

وی ادامه داد: شهرستان کوهسرخ ۲۹ هزار نفر جمعیت و ۲۸ روستا دارد و از ظرفیتهای خوبی در حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، گردشگری و معادن برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز