خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ارسال ۵۰ درصد تولید مازاد تخم مرغ خراسان رضوی به سایر استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۱۹۱

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد تولید مازاد تخم مرغ استان به استان های دیگر کشور ارسال می شود.

مجید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: سالانه در استان خراسان رضوی بیش از 145 هزار تن تخم مرغ تولید می شود که از این لحاظ خراسان رضوی رتبه های دوم و سوم کشور را داراست و در بحث تامین تخم مرغ در استان هیچگونه مشکلی نداریم؛ حتی 50 درصد تولید مازاد استان به استان های دیگر کشور و در برخی مواقع به خارج از کشور ارسال می شود.

وی تعداد دام های سبک استان را 7 میلیون و 800 هزار راس دام و دام های سنگین را 340 هزار راس اعلام کرد و گفت: خراسان رضوی با تولید ۸۳ هزار تن تولید گوشت قرمز رتبه اول کشور را دارد و در تولید گوشت مرغ با 183 هزارتن تولید و تخم مرغ با  145 هزارتن رتبه های دوم و سوم را در کشور به خودش اختصاص داده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی خراسان رضوی تعداد واحدهای مرغداری فعال در استان را هزار و 350 واحد اعلام کرد و گفت: ظرفیت جوجه ریزی این واحدها 6 میلیون و 200 هزار قطعه و در واحدهای مرغداری تخم گذار که 207 واحد هستند 8 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه ریزی دارند.

وی گفت: برنامه ریزی شده است برای حفظ بازار و تداوم تولید این روند ادامه پیدا کند و برمبنای نیاز واقعی تولید صورت بگیرد.

جعفری همچنین گفت: برنامه ریزی شده است واحدهای مرغداری کهاز سوخت فسیلی استفاده می کنند گازرسانی شوند که این مهم در دستورکار شرکت گاز استان قرار دارد.

وی اظهار داشت: اگر چه در تامین برخی از نهادههای دامی کمبودهایی در استان داریم ولی در بحث تخصیص جو هیچ محدودیتی نداریم و جو مورد نیاز استان را می توانیم تامین کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حوزه تخصیص نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان تامین کننده نهاده ها ، وزارت صمت و بانک مرکزی به عنوان تامین کننده ارز به طور کامل نمی توانند نهاده های مورد نیاز را تخصیص دهند.

وی گفت: در برخی از نهاده ها نتوانسته ایم 100 درصد نیاز استان را تامین کنیم، تخصیص علوفه ها بر اساس ضریب دام و در حوزه طیور نیز براساس آمار جوجه ریزی اختصاص داده می شود که شهرستان بردسکن سهمیه خود را توانسته جذب کند.

وی  با بیان اینکه تاکنون دستورالعملی مبنی بر احداث مجتمع های دامپروری در شهرها صادر نشده است گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری شرکت شهرک های صنعتی صدور پروانه شهرک های دامپروری را نیز در استان بگیریم.

وی با توجه به مشکلات واحدهای دامپروری حاشیه شهر بردسکن گفت: مقرر شد کمیته ویژه ای با حضور مسئولان ذی ربط در فرمانداری شهرستان تشکیل و  گزارش جامع ای از مشکلات این واحدها تهیه و برای تعیین تکلیف به استان ارسال شود تا مشکلات این واحدها مورد بررسی قرار گیرد. 

وی قول داد که با مساعدت رئیس سازمان مشکل 50 درصد واحدهای دامداری حاشیه شهر بردسکن مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز