خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه:

لزوم توجه به هویت بخشی در معماری مدارس

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۰۹۷

مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه لزوم توجه به هویت بخشی در معماری مدارس را ضروری دانست .

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در نشست تخصصی وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور با محور بررسی مسائل، برنامه‌ها و موارد مرتبط با حوزه عمرانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رخشانی مهر ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار داشت: نگاه وزیر آموزش و پرورش نسبت به سازمان نوسازی و بخش مشارکت های مردمی و خیرین مدرسه ساز و تامین اعتبار پروژه‌های مشارکتی، نگاهی ویژه و مثبت بوده و از این بابت بسیار سپاسگزاریم.

سپس نظری مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در رابطه با طراحی مدارس با رویکرد هویت بخشی به مکان آموزشی افزود: در طراحی فضاهای آموزشی باید موارد بومی و محلی رعایت شوند. در این فضاها بچه‌ها می بایست کار جمعی را یاد بگیرند. فضا از نظر معماری می بایست به گونه ای باشد که پاسخگوی رفتارهای اجتماعی باشد، در این زمینه ارتباط با محیط پیرامون بسیار مهم بوده و نبایستی مدرسه به صورت متمرکز در داخل یک حصار و به دور از محله باشد همچنین از نظر کالبدی هر مدرسه‌ای در هر اقلیمی می‌بایست هماهنگ با محیط طراحی شود.

وی ادامه داد: مدرسه خانه دوم دانش آموز است به عبارتی محل سکونت دوم است. لذا ایجاد شرایط محیطی مناسب برای دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. فضای مدرسه بایستی به گونه ای باشد که فرهنگ استفاده صحیح از محیط را به دانش‌آموزان بیاموزد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در ادامه بیان نمود: زلزله کرمانشاه را در عرصه گسترش ساخت و ساز فضاهای آموزشی، به فرصتی عظیم و به یادماندنی برای استان عزیزمان تبدیل نمودیم. به طوری که سرانه فضای آموزشی استان به میزان ۰.۷ متر مربع افزایش و به ۷.۲ مترمربع رسیده است. در حالی که ۷۸ مدرسه استان کرمانشاه در زلزله آسیب دیده بودند، با تلاش های مجموعه نوسازی مدارس استان و همت خیرین تعداد تفاهم نامه ۲۳۰ مدرسه انجام گردید.

 نظری در پایان عنوان داشت: در راستای طرح آجر به آجر ابلاغ اعضای کارگروه این طرح در استان با ریاست استاندار و با دبیری نوسازی مدارس استان و سایر اعضاء صادر شده است و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از تمامی ظرفیت های استان برای حضور پر رنگ تر خیرین در امر مدرسه سازی استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز