خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی قزوین:

اجرای برنامه‌های مدیریت شهری با محوریت نگاه پیشگیرانه باشد

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۰۹۳

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: نگاه پیشگیرانه باید در محوریت برنامه‌های مدیریت شهری به عنوان یک اصل تلقی شود و تمامی طرح‌ها بر پایه رعایت مسائل پیشگیرانه اجرا شوند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در نشست مسئولان قضایی استان با شهردار و مدیران شهری قزوین که در سالن مفاخر شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری در ارتقای امنیت عمومی نقش بسیار سازنده‌ای دارد و مسائل امنیتی در احداث اماکن عمومی از جمله پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، اماکن ورزشی و ... باید مورد توجه قرار گیرد.

دادستان قزوین بیان کرد: جرائم گوناگونی از جمله نزاع و درگیری، فروش موادمخدر، مزاحمت برای خانواده‌ها، سرقت و... در این اماکن به وقوع می‌پیوندد و اگر خلاهای امنیتی موجود مرتفع شود، بی‌تردید کاهش چشمگیر جرائم و آسیب‌های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

قاسمی ادامه داد: پیگیری مسائل شهری در حوزه‌های مختلف از باب احیای حقوق عامه در دستور کار تشکیلات قضایی قرار دارد و عزم جدی دستگاه قضایی در حل این مسائل و مشکلات در راستای منافع عمومی است.

وی با بیان اینکه نگاه پیشگیرانه باید اولویت برنامه‌ها و اقدامات شهرداری قرار گیرد، بیان کرد: برخی از برنامه‌ها و اقدامات اجرایی حوزه شهری گاهی با آسیب‌های جبران ناپذیری همراه شده و موجب نارضایتی عمومی می‌شود.

مقام قضایی استان افزود: حفظ حقوق شهروندی، احیای حقوق عامه و رعایت عدالت اجتماعی و اقتصادی و همچنین توسعه متوازن، انتظارات به حقی است که شهروندان از تمامی دستگاه‌ها و نهادها و به خصوص مجموعه مدیریت شهری دارند و نباید تبعیض و بی عدالتی در توزیع خدمات و امکانات شهری وجود داشته باشد.

دادستان قزوین در ادامه از گله مندی مردم در حوزه نظارت بر ساخت و سازهای ساختمانی یاد کرد و افزود: متاسفانه تخلفات ساختمانی و ساخت و ساز غیرمجاز در سطح قزوین رو به افزایش است و یکی از علل آن، جریمه محور بودن کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها است.

قاسمی یادآور شد:متاسفانه این ذهنیت برای مردم ایجاد شده که با پرداخت جریمه، هر تخلفی قابل خرید است بنابراین این نگاه به تخلفات ساختمانی باید اصلاح شود و در این خصوص باید مصالح عمومی و اصول فنی و شهرسازی در نظر گرفته شود.

وی در ادامه بیان  کرد: اجرای به موقع و دقیق آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، به خصوص در مورد تخریب و اعاده وضع به حال سابق تخلفات ساختمانی، نقش زیادی در کاهش تخلفات و پیشگیری از وقوع آن دارد.

مقام قضایی استان ادامه داد: یکی از دغدغه‌های فعلی که نیاز به ساماندهی فوری دارد، موضوع دست فروشان است که باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد و دادستانی و سایر دستگاه‌ها نیز باید نقش خود را ایفا کنند.

دادستان قزوین خاطر نشان کرد: احیای حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دو سیاست راهبردی قوه قضائیه در دوره مدیریت جدید است و باید تمامی دستگاه‌ها و نهادها اقدامات خود را بر این اساس برنامه ریزی و اجرایی کنند.

قاسمی گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی دادستانی قزوین در سال جاری، مطالبه اقدامات نهادهای مختلف در این راستا است و چنانچه دستگاهی در انجام وظایف و تکالیف قانونی‌کوتاهی یا سهل‌انگاری کند، باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز