خبرگزاری کار ایران

صادقی خبر داد:

تنظیم 5 پرونده تخلف واحدهای صنفی لوازم خانگی در اردبیل

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۰۲۷

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارزش تخلف مجموع پرونده‌های تشکیل شده واحدهای صنفی لوازم خانگی 5 میلیارد و 533 میلیون ریال است.

به گزارش ایلنا، رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در حاشیه بازدید از سطح بازار لوازم خانگی گفت: طی هفته جاری 5 پرونده تخلف واحدهای صنفی لوازم خانگی در این استان تشکیل و پس از تکمیل جهت بررسی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.

صادقی افزود : ارزش تخلف مجموع پرونده‌های تشکیل شده 5 میلیارد و 533 میلیون ریال است که واحدهای یاد شده نسبت به گرانفروشی، عدم درج قیمت و قاچاق کالا اقدام کرده بودند که پرونده آنها به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر الزام ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴.ir و با وجود اطلاع رسانی‌های انجام شده در این خصوص و اتمام مهلت مقرر شده تا پایان وقت اداری ۲۷ خرداد ماه، طرح نظارتی ویژه شبکه تولید، توزیع و فروش لوازم خانگی همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز آغاز شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: این طرح با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط به خصوص اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مرتبط، در  خصوص کالاهای پر تقاضا مانند یخچال، فریزر، یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز و ماشین لباسشویی اجرا می شود .

وی هدف از اجرای این طرح را صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان دانست و گفت: بازرسان این سازمان در راستای کنترل و نظارت بر بازار لوازم خانگی و برخورد با تخلفات واحدهای صنفی عرضه کننده این کالا، با انجام گشت های مشترک بازرسی واحدهای عرضه کننده لوازم خانگی را بررسی می کنند. 

صادقی با تاکید بر اینکه نظارت بر بازار لوازم خانگی در دستور کار بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان قرار گرفته و با هر گونه تخلف صنفی اعم از امتناع از عرضه کالا ، گرانفروشی و سایر تخلفات صنفی طبق قوانین و مقررات برخورد می‌شود لذا از عموم شهروندان تقاضا میشود در صورت مشاهده تخلفات صنفی از طریق سامانه ارتباطی 124 در مرکز استان و شهرستانهای تابعه اطلاع دهند تا در سریعترین زمان ممکن رسیدگی شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز