خبرگزاری کار ایران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان خبر داد:

فوت روزانه یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در قوچان

asdasd
کد خبر : ۹۴۳۹۹۶

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان از بستری شدن میانگین روزانه ۳ بیمار جدید بر اثر ابتلا به کرونا در یک هفته اخیر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، داوود خوش‌شکن سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دانشکده عالی سلامت شهرستان قوچان در جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن اجتماعات شهدای دولت فرمانداری شهرستان قوچان برگزار شد، اعلام کرد: تاکنون از 594 نفر مراجعه کننده نمونه‌گیری کرونا انجام‌شده  که از این تعداد آزمایش 187 نفر مثبت بوده است.

وی ادامه داد: از این تعداد 325 نفر از ساکنان جمعیت شهری و 269 نفر از جمعیت روستایی بوده‌اند.

خوش شکن با تاکید بر اینکه تشخیص قطعی کرونا بر اساس 3 آیتم تست PCR و CRP و HRCT است، عنوان کرد : در مورد آزمایش کرونا باید به این نکته توجه داشت که برخی از افرادی که به کویید 19 مبتلا شده‌اند نتیجه آزمایش این بیماری برای آن‌ها منفی بوده  و در مقابل برخی افراد دارای تست های مثبت شدند ولی فاقد این بیماری بوده اند. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دانشکده عالی سلامت شهرستان قوچان از ابتلای دوباره 30 درصد از مبتلایان به کرونا در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت : از مجموع 31 نفری که به‌عنوان شاهد مورد آزمایش مجدد بیماری کرونا قرارگرفتند، تست 9 نفر مثبت شده  که این رقم 30 درصد تعداد شرکت‌کنندگان را در بر می‌گیرد و نشان‌دهنده این موضوع است که این بیماری ایمنی دائمی ندارد.

وی از ابتلای 35 نفر از کادر بهداشت و درمان این شهرستان به ویروس کرونا از زمان آغاز شیوع این ویروس خبر داد و گفت: تاکنون از 1841 نفر به مراکز 16 ساعته نمونه‌گیری مراجعه نموده اند   که از این تعداد متأسفانه 502 نفر علائم بیماری را داشته اند که از این تعداد  به مراکز 16 ساعته 1405 نفر شهری و 436 نفر روستایی بوده‌اند.

خوش شکن با اشاره به این مطلب که از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 124 نفر فوت کرده‌اند، اعلام کرد: از این تعداد تنها نتیجه آزمایش کرونا برای 42 نفر مثبت بوده است.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دانشکده عالی سلامت شهرستان قوچان اضافه کرد : متاسفانه 35 نفر از کادر بهداشت و درمان این شهرستان  از زمان آغاز شیوع کرونا به این ویروس مبتلا شده اند.

وی افزود : در سطح مراکز جامع خدمات سلامت 28 گانه و سطح روستاها، بیشترین میران  آلودگی با توجه به مراجعات در سطح شهر مرکز شهری امام خمینی بوده است و در بین مراکز روستایی نیز، مرکز روستایی فرخان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داده است.

خوش‌شکن در ادامه اظهار داشت: 45 درصد از موارد بستری در بیمارستان قوچان،، روستایی و 54 درصد شهری بوده‌اند، و همچنین 77 درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز 16 ساعته شهری و 23 درصد روستایی بوده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه 59.5 درصد از موارد فوتی براثر بیماری کرونا در شهرستان قوچان از میان زنان بوده است، گفت: در گروه سنی ۰ تا ۱۰ سال تاکنون هیچ مورد فوتی براثر ابتلای به کویید 19 نداشته‌ایم اما در گروه سنی ١۱ تا 20 سال یک مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال یک مورد،31 تا 40 سال دو مورد، ۴۱ تا ۵۰ سال یک مورد، ۵۱ تا ۶۰ سال یک مورد، از ۶۱ به ۷۰ سال یازده مورد، از ۷۱ تا 80 سال ۶ مورد، از 81 تا ۹۰ سال هم ۱۲ مورد و بالای ۹۰ سال دو مورد براثر ابتلا به کرونا متاسفانه درگذشته‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان و دانشکده عالی سلامت شهرستان قوچان اعلام  کرد : در بازه سنی ۰ تا ۱۰ سال پنج نفر براثر ابتلای به بیماری کرونا در بیمارستان بستری‌شده‌اند، همچنین در سنین ۱۱ تا 20 سال 4 مورد، ۲۱ تا ۳۰ سال 9 مورد،31 تا 40 سال 15 مورد، ۴۱ تا ۵۰ سال 30 مورد، ۵۱ تا ۶۰ سال 22 مورد، از ۶۱ به ۷۰ سال 41 مورد، ۷۱ تا 80 سال 28 مورد و ۸۱ تا ۹۰ سال هم 19 مورد براثر ابتلای به کویید 19 در بیمارستان قوچان بستری‌شده‌اند اما در سنین بالای 90 سال هیچ‌گونه بستری نداشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز